Simona Ionescu / Redactor Șef

Cele mai ciudate avioane din istoria omenirii

Cele mai ciudate avioane din istoria omenirii
In istoria aeronauticii există numeroase episoade inedite. De la primele aparate din lemn şi pânză, construite stângaci sau incapabile să zboare, la celebrele supersonice. Care sunt cele mai ciudate avioane din istoria omenirii.

De-a lungul anilor, oamenii au simțit nevoia să construiască diferite aparate de zbor, care de care mai ieșite din comun. Care sunt cele mai ciudate avioane din istoria omenirii.

Capodopere inginerești sau rateuri? Cele mai ciudate avioane din istoria omenirii

Printre cele mai bizare aparate de zbor construite vreodată s-a numărat Stipa Caproni, considerat a fi viitorul transportului aerian. Acesta a fost desenat de Luigi Stipa şi construit de Gianni Caproni în 1932. Puțini știu că acest avion a fost considerat unul dintre prototipurile care au stârnit entuziasm în presa vremii. Și asta în ciuda faptului că a avut o formă cu totul ieșită din comun.

Care a fost soluţia tehnică propusă? Un fuselaj special care permitea transferul optim al aerului aspirat de motor, oferea un consum de carburant foarte mic şi o ţinută de zbor la un nivel fără precedent. Avionul a zburat pentru prima dată pe 7 octombrie 1932, fiind pilotat de Domenico Antonini și a atins o viteză maximă de 131 km/oră.

Avionul a rămas însă în stadiul de prototip. Dar ideea a fost preluată şi folosită odată cu apariţia primelor motoare cu reacţie.

Ciudățenia construită de NASA

E greu de presupus câte avioane au construit specialiștii de la NASA sau armata americană, dar unul a ieșit din tipare. Este vorba de un AD-1 cu aripile… oblice. Experții de la NASA au vrut să construiască un avion care să la consume cât mai puțin combustibil.

Drept urmare, inginerii au ajuns la concluzia că montarea aripilor la un unghi de 60 de grade reduce cantitatea de carburant consumat la mai mult de jumătate. Mai mult, cu acest avion se schimba practic și aerodinamica. Cel care a avut curajul să-l piloteze a fost Thomas C. McMurtry, în anul 1979. La decolare a fost bine, dar la un moment dat a apărut o situație neprevăzută.

Avionul nu a fost realizat din materiale de ultimă generație, drept pentru care pilotul a fost obligat să înceteze modificarea unghiului pe care l-a schimbat în aer până la 45 de grade. Pentru că nu mai putea controla avionul. Surprinzător, la viteze mari, AD-1 făcea o economie de combustibil incredibilă. Rămâne un mister însă faptul că aceeași specialiști NASA au lăsat de izbeliște acest proiect.

Sursă foto: incredibilia.ro

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre