Bulgaria şi Grecia sunt destinațiile care au înregistrat cele mai mari vânzări pentru sejururile de vară în 2023. În topul preferințelor românilor intră și Turcia, iar abia pe locul al patrulea se regăsește și propria țară, conform unui studiu realizat de un tur operator. Prețurile sejururilor au crescut cu aproape 10 – 20% față de anul trecut, dar majorarea tarifelor nu îi reține pe români în a-și planifica vacanțele în străinătate.
Cei mai mulți români vor să iasă din țară pentru vacanțele de vară, dar nu vor nici să plece prea departe, așa că aleg să se bronzeze în vecini. Astfel, Bulgaria a consemnat o creștere a vânzărilor cu 127% față de anul precedent. În funcție de cerere, Grecia a înregistrat o cerere mai mare cu 92%, Turcia, cu 40%, iar România, un plus de 10%, se arată în studiul menționat.
„Cu mici excepţii, staţiunile şi hotelurile din România şi Bulgaria sunt pregătite pentru sezonul de vară. O parte din hoteluri s-au deschis deja de la 1 Mai, dar majoritatea se deschid după 1 iunie. Multe hoteluri şi-au diversificat serviciile, oferind servicii de animaţie pentru copii, programe de divertisment pentru adulţi.
Hotelurile de top din Bulgaria invită chiar artişti români, deoarece peste 60% din turişti sunt români. În România, foarte multe hoteluri au apelat la forţa de muncă din afara ţării şi în felul acesta au reuşit să-şi acopere necesarul pentru acest sezon cu forţa de muncă calificată (bucătari, ospătari, cameriste)”, susţin realizatorii cercetării de piață.
Majoritatea hotelurilor au fost renovate pentru acest sezon
În România, administraţiile locale au luat măsuri în favoarea turiştilor. De exemplu, taxa de parcare în Constanţa zona 2 (care include o mare parte din staţiunea Mamaia) este de 1 leu/oră sau 10 lei/zi, iar în intervalul 20:00 – 8:00 – parcarea este gratuită.
Potrivit sursei citate, serviciile all-inclusive sunt foarte cerute în România și Bulgaria. În țara noastră, majoritatea hotelurilor, inclusiv cele mai vechi, au fost renovate şi modernizate, oferind, indiferent de clasificarea lor (2 şi 3 stele), mobilier nou, toalete refăcute şi spaţii publice renovate. În ambele țări, mulți hotelieri şi-au acoperit necesarul cu angajaţi din afara ţării.
De asemenea, multe hoteluri acordă o atenţie deosebită sustenabilităţii, adoptând practici eco-friendly, precum utilizarea energiei verzi, utilizarea produselor alimentare locale sau chiar din producţie proprie (aşa cum se întâmplă în Albena), evitând folosirea excesivă a ambalajelor şi a produselor de plastic.
Ce fel de vacanțe caută românii
Conform studiului citat, cele mai căutate hoteluri sunt cele de 4 şi 5 stele, care oferă servicii all-inclusive şi au primit recenzii pozitive din partea turiştilor în anii precedenţi, precum şi hotelurile de 2-3 stele care au fost renovate. „Pentru a avea o vacanţă reuşită, turiştii sunt îndrumaţi să apeleze la un consultant de turism, care îi va ajuta să identifice oferta cea mai potrivită în funcţie de nevoile şi dorinţele lor.
Toate cele trei destinaţii vizitate de către echipa noastră şi de către partenerii noştri – litoralul românesc, bulgăresc şi grecesc – oferă opţiuni pentru toate categoriile de turişti, iar alegerea destinaţiei şi hotelului trebuie făcută luând în considerare preferinţele şi necesităţile fiecărui turist pentru a asigura o vacanţă memorabilă”, arată Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.
Sursa foto: Pixabay
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook