Decizie radicală la Săptămâna Modei de la Paris

Decizie radicală la Săptămâna Modei de la Paris
După Milano, săptămâna dedicată colecţiilor pret-a-porter începe în aceasta seară de marţi la Paris. Organizatorii au luat o decizie radicală.

Din cele 76 de case de modă înscrise în calendarul oficial la Săptămâna Modei de la Paris, un număr de 17 organizează defilări fizice. Este o decizie majoră, având în vedere că la precedenta ediție, cea din iunie anul trecut, doar şase au urcat pe podium. Nume mari ale modei internaționale își vor prezenta fizic colecțiile în capitala Franței. Printre acestea, Dior, Hermes, Rick Owens şi Y/Project, precum şi Kenzo.

Potrivit AFP, Louis Vuitton organizează joi două defilări, în care va prezenta ultima colecţie semnată Virgil Abloh. Celebrul creator care a fost şi primul stilist de culoare aflat în fruntea unei case de lux a murit în noiembrie de cancer, la vârsta de numai 41 de ani.

Marile case de modă își prezintă colecțiile mai puțin formal

Pe de altă parte, aproape 30 de mărci, printre care Courreges şi Issey Miyake, plănuiesc prezentări mai puţin formale decât defilările de modă. Acestea își vor prezenta creațiile în evenimente cu mai multe intervale orare, la care sunt invitaţi jurnalişti şi cumpărători.

@paris_fashion_week Dernier retour sur la #parisfashionweek ♬ Texture, techno, modern, cool, video(809634) – arachang

„Acest lucru demonstrează aspiraţia profundă a mărcilor şi a actorilor din domeniul modei pentru defilările în format fizic”, a declarat preşedintele executiv al Fundaţiei Haute Couture şi Fashion,Pascal Morand, intervievat de AFP. El a explicat și dorința marilor branduri de a avea defileuri de modă propriu-zise. „Digitalul îmbogăţeşte fizicul, dar nu înlocuieşte latura emoţională şi senzorială a spectacolului”, a adăugat el.

Premieră la Săptămâna Modei de la Paris

Una din suprizele evenimentului e prezența celei mai „tinere” case de modă, Egonlab. Aceasta e un brand francez fondat în urmă cu doi ani de Florentin Glemarec şi Kevin Nompeix, care a devenit cunoscută prin videoclipuri artistice. Pentru prima dată în istoria casei de modă, Egonlab (foto) intră în calendarul oficial cu o prezentare.

„Este important ca o casă de modă să treacă în etapa defilărilor în format fizic, este punctul culminant al unei munci îndelungate. Cu atât mai mult după această perioadă lungă de COVID-19 în care a trebuit să ne reinventăm digital pentru a putea supravieţui”, a declarat Kevin Nompeix pentru AFP.

Sursa foto: Instagram