Experții explică de ce dacă te pui pe primul loc, nu este deloc egoist

Experții explică de ce dacă te pui pe primul loc, nu este deloc egoist
Depunem mult efort pentru a-i face fericiți pe cei dragi, prieteni și chiar pe șefii noștri. Nu este nimic în neregulă dacă facem „kilometri suplimentari” pentru alte persoane, dar nu este sănătos atunci când ezităm să facem același lucru pentru noi pur și simplu pentru că ne este teamă să fim numiți egoiști.

Experții explică de ce să te pui pe primul loc nu este deloc egoist. Psihologii explică importanța și beneficiile iubirii de sine, așa că au întocmit o listă cu mai multe puncte care explică de ce nu ar trebui să te simți vinovat că ți-ai acordat prioritate.

A te pune pe tine pe primul loc va aduce beneficii și oamenilor pe care îi iubești

Experții explică de ce să te pui pe primul loc nu este deloc egoist. Există un motiv pentru care însoțitorii de zbor ne instruiesc să ne punem măștile de oxigen mai întâi înainte de a-i ajuta pe alții în timpul unei urgențe de zbor – dacă rămânem fără oxigen, nu vom putea ajuta pe nimeni.

În același mod, atunci când ești prea epuizat sau extrem de nefericit, nu ești bun pentru oamenii din jur.

Un psiholog clinic, Tracy Thomas, Ph.D., remarcă faptul că relațiile tale cu oamenii pe care îi iubești sunt mai buni atunci când ești cel mai bun din punct de vedere fizic, mental și emoțional. Așadar, nu vă simțiți vinovați că vă luați liber sau că faceți lucruri care provoacă bucurie. Cei dragi îți vor mulțumi pentru asta.

Odihna este o cerință, nu o recompensă

Când sunteți obosit, vă reduceți munca și productivitatea socială. Stresul prelungit te poate marca și mental și emoțional. Știm că nu puteți turna dintr-o ceașcă goală, deci trebuie să o umpleți având grijă de dvs.

Psihiatrul Vanessa Padilla, MD, recomandă să înveți să spui nu când ești copleșit de lucruri de făcut, ci să delegi sarcini în schimb. Exercițiile fizice, relaxarea și somnul suficient vă vor îmbunătăți, de asemenea, starea generală de sănătate și starea de spirit.

A te împinge dincolo de limitele tale te poate îmbolnăvi fizic

Stresul activează lupta organismului sau răspunsul la fugă prin eliberarea unui hormon numit cortizol. În timp ce această reacție fiziologică vă oferă creșterea energetică de care aveți nevoie, nivelurile crescute de cortizol din cauza stresului cronic pot provoca, de asemenea, probleme de sănătate, cum ar fi creșterea în greutate, tensiune arterială mai mare, un sistem imunitar compromis și riscuri de alte boli.

Luarea unei pauze personale sau menținerea unui echilibru între viața profesională și viața personală nu este egoistă – este esențială pentru bunăstarea ta.

Vă transferați energia către oamenii din jur

Dr. Thomas explică faptul că familia și prietenii tăi îți absorb starea de spirit și energia. Dacă ești întotdeauna toxic, supărat sau epuizat, oamenii din jurul tău vor simți și asta. De fapt, un studiu a găsit o corelație între stresul părintesc și niveluri crescute de cortizol la copii.

Ai grijă de tine și de sănătatea ta căci te va pune într-o dispoziție mai bună. Și când oferiți vibrații bune, transferați energie pozitivă și celor dragi.

Este în regulă să nu fie în regulă

Dr. Padilla spune că nu este nimic în neregulă cu organizarea unei petreceri de milă uneori. Ar trebui să recunoști că toate emoțiile tale sunt valabile, chiar și cele negative. De asemenea, trebuie să înveți să accepți că nu totul este în controlul tău.

Cu toate acestea, cheia pentru evitarea unei spirale descendente este stabilirea unui termen limită pentru a simți blues-ul. După ce ați experimentat toate aceste emoții, trebuie să le lăsați să plece. Trebuie să te întrebi ce te-ar face să te simți mai bine și să acționezi în funcție de asta.

Toată lumea are nevoie de timp singur

Experții au subliniat mai multe avantaje de a avea timp singur, care includ să-ți permiți mintea să reseteze și să îmbunătățească calitatea relațiilor tale. Solitudinea poate fi atinsă distanțându-vă fizic de oameni și, de asemenea, deconectându-vă de pe rețelele de socializare.

Dr. Padilla spune că trebuie să știți când să vă îndepărtați de utilizarea excesivă a rețelelor sociale și să rețineți că conținutul curat nu reflectă viața reală. Ea adaugă că este, de asemenea, în regulă să transmiteți angajamente sociale, virtuale sau de altă natură, dacă simțiți că aveți nevoie de timp pentru dvs.

Uneori să spui „nu” altora înseamnă să spui „da” propriei tale fericiri

A spune „nu” este adesea asociat cu egoismul, dar dr. Joy Francisco, dr., Consideră că a spune „nu” înseamnă că te respecti suficient pentru a te apuca de ceea ce crezi că este cel mai potrivit pentru tine.

Când te vei forța în continuare să faci ceva ce nu vrei, vei ajunge să te simți nenorocit și plin de neliniște. Vă creați propria fericire și nu ar trebui să acordați prioritate mulțumirii altor persoane față de a voastră.

Modul în care te tratezi servește ca exemplu al modului în care oamenii ar trebui să te trateze

Psihoterapeutul Josephine Wiseheart, MS, spune „pentru a învăța oamenii cum să te trateze, nu începi cu ei, începi cu tine însuți”. Stabiliți standardul pentru modul în care alții ar trebui să vă privească. Dacă te neglijezi, cel mai probabil vor profita de tine sau te vor lua de la sine.

Este în regulă să-i ajuți pe alți oameni, dar rețineți că există o diferență între a fi de ajutor și a fi un pushover. Wiseheart recomandă să vă evaluați valoarea de sine și să contemplați tratamentul pe care credeți că îl meritați.

Plăcinte cu ceapă verde. Se prepară fără drojdie