Cum ar fi ca energia dumneavoastră să nu mai depindă de nenumăratele căni de cafea pe care le savurați zi de zi?

Nu numai că vă luptați cu dependența cafeiniei, dar excesul are și repercursiuni precum palipitațiile, anxietatea și dureri de inimă. Astfel, ne spun bătrânii greci, ca să scăpăm de viciul cafelei, apelăm la măsline.

Acest aperitiv hrănitor și gustos are un conținut foarte mare de zinc, calciu și magneziu, dat și săruri minerale și fosfor care ajută la puterea de concentrare! Așadar, înlocuiți cana de cafea cu un bol de măsline. În medicina naturistă, măslinele combat anemia, bolile cardio-vasculare și îmbunătățesc măduva osoasă.

Studiile de cercetare arată că grăsimile mononesaturate provenite din masline ajută la reducerea presiunii arteriale, în special datorita acidului oleic cu acțiune benefică la nivel celular. Alte beneficii semnificative izvorate din proprietățile nutritive ale maslinelor sunt

  • Reglarea colesterolului in organism. Grasimile mononesaturate din masline ajuta la reglarea nivelului total de colesterol in corp, prin reducerea celui rau (LDL) si suplimentarea celui bun (HDL).
  • Tratarea constipației. Măslinele au și un efect stimulativ pentru sistemul digestiv, fiind recomandate pentru consum in cazul constipației. Excesul de masline poate fi, însă, periculos pentru persoanele care sufera de obezitate sau hipertensiune arterială.
  • Benefice pentru plămâni. Consumul zilnic de măsline, spun nutriţioniştii, aduce beneficii importante şi stării de sănătate a fumătorilor, deoarece previne degradarea plămânilor şi îmbunătăţeşte calitatea vieţii bolnavilor cronici.
  • Măslinele furnizează cantităţi importante de calciu, cupru, fier, mangan şi zinc şi sunt surse importante ale complexului de vitamine B.

    Detaliile intime din viața Angelinei Jolie, făcute publice. Imagini și scrisori din adolescența actriței