Noua masculinitate. Cu machiaj sau fără – aceasta este întrebarea

Noua masculinitate. Cu machiaj sau fără – aceasta este întrebarea
În ultimii ani piața cosmeticelor pentru bărbați a explodat, odată cu necesitatea acestora de a deveni mai îngrijiți. E o nouă ordine socială. Dacă bunicii și tații noștri mergeau maxim la frizer și bărbier, bărbații de azi se pensează, se epilează și, mai nou, nu se sfiesc să folosească o serie de produse de make-up.

Asta după ce, pentru ei s-au creat numeroase game de produse de îngrijire, de la creme hidratante sau de slăbit, până la scrub-uri corporale. În urmă cu exact un an, pe piața din România a fost lansat primul ruj creat special pentru bărbați. Acesta este, de fapt, un lip gloss. Și nu ne sfiim să îi spunem așa, cei care îl folosesc, cu siguranță cunosc termenul.

Rujul MMUK MAN este disponibil în 12 nuanțe și este (cum altfel?!), rezistent la transfer. ”Bărbaţii moderni încearcă toate trucurile pentru a arăta cât mai bine și au devenit mult mai deschiși să folosească produse cosmetice noi”, a declarat Alex Dalley, Președintele MMUK Group.

De altfel, există o întreagă gamă de produse cosmetice dedicate bărbaților, concepută pentru a le permite bărbaților să-ṣi corecteze imperfecțiunile fizice. Astfel, există produse care acoperă roṣeața, iritațiile ṣi alte imperfecțiuni, conturează și definesc părul facial, hidratează pielea, estompează semnele îmbătrânirii și evidențiază trăsăturile, precum forma feței și culoarea ochilor.


Actor celebru pus la zid de colegele de la Hollywood: ”E gras, nu știe să se lupte, se poartă foarte urât”

„Burebista”, filmul care l-a băgat în spital pe actorul Ion Dichiseanu


Marile branduri oferă produse de make-up special create

Unele din marile branduri din zona de fashion și beauty au, de asemenea, cosmeticale dedicate masculilor alfa ai secolului XXI. De exemplu, Tom Ford oferă, pe lângă săpunuri, geluri de duș și ulei de barbă, produse pentru conturat sprâncenele masculine (într-o singură nuanță), cu aplicator special, concelear pentru cei cu cearcăne, autobronzant, mascara, tratament pentru ochi obosiți și ”strugurel” hidratant pentru buze.

Brandul Marc Jacobs, al designerului cu același nume, oferă de asemenea produse de beauty care pot fi folosite și de bărbați. Însuși designerul promovează pe social media aceste produse ale brandului său (rujuri, contur de ochi, lacuri de unghii), arătând că bărbații trebuie să fie dezinhibați dacă simt nevoia să arate mai bine.

Retailer-ul londonez Superdrug vinde gama ”Taxi Man”, din care fac parte și două produse special destinate bărbaților: ”Guy-liner” (creion dermatograf pentru bărbați) și ”Manscara” (mascara pentru bărbați).

Cuvântul de ordine: discreție

”În timpurile noastre poți fi macho chiar dacă ești machiat. Uitați-vă la tipi ca Russell Brand sau Robbie Williams, amândoi se machiază și sunt în același timp foarte masculini. Și bărbații sunt din ce în ce mai obsedați de felul în care arată, mai mult decât erau în trecut. Nu mai putem să vorbim despre rușinea de a fi văzut pe stradă foarte aranjat”, susține Jeff Wemyss, producătorul brandului.

Cuvântul de ordine însă, atunci când vine vorba de make-up masculin, este discreție. Într-un interviu de acum câțiva ani make-up artistul Mirela Vescan arăta că machiajul pentru barbați, deși discret, trebuie să includă fond de ten fluid și pudră aplicată cu o pensulă special creată pentru tenul masculin.

Sursa foto: Instagram / mmukman_gr