Premieră în România. Metrou construit de Primăria Sector 4 cu fonduri europene. Ce spune primarul Băluță

Premieră în România. Metrou construit de Primăria Sector 4 cu fonduri europene. Ce spune primarul Băluță
Zona de sud a Capitalei continuă modernizarea și transformarea într-un adevărat centru de afaceri al Bucurestiului. După ce în ultimii patru ani s-a investit masiv în partea de infrastructură rutieră, pe șoseaua Berceni încep în sfârșit lucrările pentru constuirea noii stații de metrou.

Lucrarea din Berceni reprezintă o premieră în România, fiind prima statie de metrou construită de o autoritate locală, Primăria Sector 4, pe fonduri europene nerambursabile. Contractul de finanțare a fost semnat pe 4 decembrie de către primarul sectorului 4, Daniel Băluță în prezența Directorului Executiv al Direcției Accesare Fonduri din cadrul Direcției Generale Organism Intermediar pentru Transport, Cătălin Costache. Ieri, documentul a fost parafat și de către Ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Timpul de executare urmează să fie de 22 de luni și lucrarea va începe imediat. Noua stație de metrou va fi construită între stația Berceni, actualul capăt de linie al Magistralei 2 de metrou  și Șoseaua de Centură. Cu o suprafață desfășurată de 15.100 mp, stația va fi una supraterană, însemnând o clădire cu subsol, parter și două etaje. Lungimea noului traseu va fi de 1,6 km și stația va avea 6 căi de acces pietonal, două dintre ele situate pe partea opusă a Șoselei Berceni, fiind asigurată legătura printr-un pasaj pietonal subteran.

50 de milioane de euro, suma încasată pentru proiect 

Noua stație de metrou va costa în total 50 de milioane de euro și va crea noi locuri de muncă și oportunități pentru bucureșteni.

“Cu aceste fonduri noi de 50 de milioane de euro aduse astfel în Sectorul 4, zona de sud devine punct nodal al înființării hub-ului de business de care avem atâta nevoie. Direct sau indirect, fondurile europene pe care le-am atras vor aduce noi locuri de muncă bine plătite, deci un trai mai bun pentru oameni, începând cu angajații firmelor românești ce vor lucra efectiv la stația de metrou și terminând cu toți cei care o vor folosi pentru a ajunge mai rapid la serviciu sau unde au nevoie. Nu în ultimul rând, stația de metrou înseamnă fluidizarea traficului rutier. Mașinile vor fi lăsate în parcările pe care noi le-am construit deja în jurul stațiilor de metrou, astfel încât valorile de trafic se vor reduce substanțial, fapt ce duce în mod clar la reducerea poluării și la un aer mai curat!” a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.”

Conform statisticilor, magistrala 2 de metrou reprezintă 25% din totalul liniilor Metrorex și suportă zilnic 50% din fluxul de trafic al întregii rețele de transport subteran din Capitală.

Încă un ziarist cu COVID-19. Nu îl veți mai vedea 2 săptămâni

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp