Primul tren de test a ajuns la Aeroportul Otopeni. Va funcționa din decembrie

Primul tren de test a ajuns la Aeroportul Otopeni. Va funcționa din decembrie
Primul tren de test la Aeroportul Otopeni a ajuns duminică 13 septembrie și a făcut mai multe curse, pentru a ”încerca” noua legătură feroviară. Prima locomotivă a circulat între fosta haltă Odăile și stația Aeroport Henri Coandă. Va circula cu călători începând cu noul Mers al Trenurilor.

În sfârșit, se va putea călători cu trenul până la Aeroportul Otopeni! Primul tren de test pentru viitoarea cale ferată Gară-Aeroport a ajuns duminică dimineaţă (13 septembrie), la ora 10.30, la Aeroportul Otopeni. Locomotiva a făcut mai multe curse, pentru a „încerca” noua legătură feroviară, scrie Club Feroviar.

Primul tren de test a ajuns la Aeroportul Otopeni

Primul automotor diesel care a circulat între fosta haltă Odăile şi staţia Aeroport Henri Coandă nu aparţine operatorului feroviar de stat CFR Călători, ci firmei private Transferoviar Călători din Cluj Napoca.

”Au răspuns mai prompt la solicitarea noastră decât cei de la CFR Călători”, a declarat pentru Club Feroviar inginerul Liviu Trenchea, şeful şantierului de la Otopeni al Arcada Company, firma gălăţeană care construieşte noua legătură feroviară.

În acest moment, noua linie de cale ferată care uneşte Gara de Nord cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă este finalizată în proporţie de 97%, fără a pune însă la socoteală semnalizarea şi automatizarea, potrivit CFR Infrastructură.

Condiţii normale de trafic vor putea fi asigurate spre sfârşitul anului.

„Sunt toate condiţiile ca începând cu noul Mers al Trenurilor (la jumătatea lunii decembrie – n.red.), poate chiar mai devreme, să fie introduse în circulaţie garniturile pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă”, spunea recent Liviu Trenchea.

Club Feroviar vă prezintă în premieră imagini cu primul automotor diesel care a circulat între fosta haltă Odăile și stația Aeroport Henri Coandă.

Noul tren va funcționa din decembrie

Condiții normale de trafic vor putea fi asigurate spre sfârșitul anului. ”Sunt toate condițiile ca începând cu noul Mers al Trenurilor (la jumătatea lunii decembrie – n.red.), poate chiar mai devreme, să fie introduse în circulație garniturile pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă”, spunea Liviu Trenchea.

Noua cale ferată spre Aeroportul Henri Coandă pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.

Contract de aproape 100 milioane de euro

Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podețe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație de cale ferată, cu linie dublă, la Terminalul T1. Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei.

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp