Simona Ionescu / Redactor Șef

Șoferul drogat de la 2 Mai scoate la lumină mesajele de pe whatsapp ale polițiștilor! Au avut ordin să nu acționeze

Șoferul drogat de la 2 Mai scoate la lumină mesajele de pe whatsapp ale polițiștilor! Au avut ordin să nu acționeze
Vlad Pascu, tânărul de 19 ani, care a ucis zilele trecute două persoane la 2 Mai, după ce s-a urcat drogat la volanul mașinii sale, ar fi putut să nu comită accidentul dacă polițiștii detașați pe litoral ar fi avut voie să verifice în legătură cu consumul de alcool sau droguri persoanele aflate în trafic pe litoral. Însă oamenilor legii nu li s-a permis acest lucru din cauza „clientelei politice”, după cum reclamă aceștia.

Polițiștii detașați pe litoral dau de pământ cu șefii Poliției din Constanța și spun că nu au fost lăsați să acționeze. Ei mai spun, prin vocea Europol, că dacă erau lăsați să-și facă treaba, tragedia de la localitatea 2 Mai, în care doi tineri și-au pierdut viața și alți patru au fost răniți, ar fi putut fi prevenită.

Șoferul de 19 ani era atât de drogat încât a crezut că a lovit un animal

Vlad Pascu, tânărul de 19 ani, care a ucis zilele trecute două persoane la 2 Mai, susținea prin avocată că nu a consumat droguri până în ziua cu pricina, când le-ar fi primit de la persoane din anturaj. În timp ce rudele victimelor deplâng moartea acestora, apar clipuri cu tânărul în care se laudă cu drogurile pe care le consumă. Nu e loc de îndoială în privința slăbiciunii beizadelei pentru subranțe interzise, iar răsfățul părinților i-au favorizat tânărului comportamentul degenerat.

În urma accidentului de la 2 Mai, două persoane au decedat

„Fac dovada faptului că pe numele meu există, în momentul de față, afaceri de mai mulți bani decât o să aveți voi dacă faceți foamea cu pateu toată viața. Și ăștia îi fac doar într-o lună”, au fost cuvintele tânărului pe rețelele sociale.

Totodată, Pascu este doar un exemplu. Unul asupra căruia polițiștii detașați pe litoral atrag atenția, arătând că li s-a interzis să folosească etilotest sau drug-gtest pe șoferii din trafic. Asta în ciuda scopului detașării lor, și anume să ajute la asigurarea siguranței în trafic pe litoral.

Tragedia de la 2 Mai putea fi prevenită în lipsa „clientelei politice”

Polițiștii detașați pe litoral în perioada estivală ar fi trebuit să fie folosiți pentru prevenirea și combaterea faptelor pe linie rutieră, dar au fost, după cum chiar ei afirmă,  doar niște „semafoare umane” timp de 9 ore pe zi, pentru că „trebuiau ținuți departe de clientela politică”, scrie Sindicatul Europol.

Sindicatul Europol a dat publicității mesaje din grupurile de lucru de pe Whats App ale polițiștilor, în care oamenii legii detașați pe litoral, în perioada estivală, atrag atenția asupra acestor decizii anormale ale conducerii:

„Iată dimensiunea cangrenei din sistemul de poliție. Este de notorietate faptul că polițiștii rutieri detașați pe litoral mai mult „deranjau”, în opinia șefilor de la Constanța”.

Polițiștii de pe litoral reclamă faptul că, din cauza „clientelei politice, nu au fost lăsați să facă prevenție rutieră reală, ca să nu deranjeze

Potrivit mesajelor publicate, „ei (șefii – n.r.) au anunțat că noi, detașații, am fost solicitați aici pentru prevenirea și combaterea faptelor pe linie rutieră, însă noi am fost doar semafoare umane timp de 9 ore / zi. Nu ne-au lăsat să acționăm absolut deloc pe alcool sau droguri, ci doar să dirijăm, atât. Să asigurăm fluență demnitarilor care veneau în vacanță la Constanța”.

Într-un alt mesaj un polițist arată: „Păcat că a fost nevoie să moară 2 oameni să iasă acest lucru la iveală”, cu referire la accidentul în care Vlad Pascu, tânărul de 19 ani, a intrat cu mașina într-un grup de 8 persoane și a omorât două.

„Din toți detașații, nici măcar unul nu a fost planificat în schimbul 3 să acționeze. Toți am fost în schimbul 1 și 2 pentru fluidizare. (…) Ne țineau singuri în stradă, fără coleg, fără apă, fără să avem pauză de masă sau să ne facem nevoile”, a mai relatat un alt polițist.

Polițiștii detașați dau de pământ cu șefii din Constanța

Reprezentanții Sindicatului Europol trag un semnal de alarmă. „Iată dimensiunea cangrenei din sistemul de poliție. Este de notorietate faptul că polițiștii rutieri detașați pe litoral mai mult „deranjau”, în opinia șefilor de la Constanța. Fără acțiuni pe alcool/droguri, fără schimburi de noapte și fără sancțiuni pentru cei care încalcă regulile de circulație. Doar ținuți în soare prin intersecții sau la trecerile de pietoni, strict pentru „fluidizare”. Detașații trebuiau ținuți departe de „clientela” politică”, a transmis, joi, Europol pe pagina de Facebook.

În urma producerii tragicului accident rutier din 2 Mai, MAI va sesiza Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanța pentru că s-au constatat încălcării ale legii.

Cum au scăpat de sancțiuni șefii din poliție

„Din dispoziția ministrului, Corpul de Control face verificări la IPJ Constanța. La acest moment, pe baza datelor preliminare, care nu reprezintă raportul final, e o prezentare intermediară: Ofițerii Corpului de control au constatat posibile acțiuni de natură penală – abuz în serviciu în cazul a unui ofițer și doi agenți în luarea măsurilor legale față de conducătorul auto. IPJ Constanța are 12 aparate drug-test. Polițiștii aveau posibilitatea să-l testeze sau să-l ducă la o unitate medicală pentru prelevarea de probe.

Va fi sesizat Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanța. Evaluarea managerială a dus la eliberarea din funcție a următorilor: adjunctul IJP Constanța, șeful serviciului rutier Constanța, șeful municipiului Mangalia, șeful postului de poliție Vama Veche”, a transmis, ieri, Chestorul Eduard Ionescu, șeful Direcției de Informare și Relații cu publicul din Ministerul de Interne

Așa cum publicația noastră a relatat, chestorul Adrian Glugă, șeful IPJ Constanța, a rămas în funcție. Liderii de sindicat din Poliție susțin că acesta este foarte apropiat de secretarul de stat din MAI, fost șef al Poliției Române, Bogdan Despescu. Sindicaliștii consideră că acesta nu a fost atins de schimbările anunțate miercuri, exact din acest motiv. Ministrul de Interne Cătălin Predoiu fiind plecat din țară, decizia demiterilor a fost a generalul Despescu.

„MAI tocmai a indus în eroare întreaga opinie publică! Pretinsele “măsuri” luate de conducerea ministerului se traduc de fapt prin faptul că cei 4 șefi (adj. insp. șef, șeful serv. rutier, adj. șefului Pol. Mangalia, șeful birou Pol. Vama Veche) NU au fost sancționați disciplinar!!! Ei au renunțat voluntar/benevol la funcțiile de conducere.

Practic, la acest moment nu s-a stabilit o vinovăție în sarcina lor ci doar au fost sacrificați cu scopul de a satisface nemulțumirea opiniei publice. În altă ordine de idei, cei care sunt responsabili de dezastrul din Poliția Română, rămân în continuare pe funcții la minister”, au mai transmis reprezentanții Sindicatului Europol.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre