Simona Ionescu / Redactor Șef

Cântărețul Gheorghe Turda, speriat de Elena Ceaușescu, care îi pedepsea pe artiști. Nea Nicu le punea mese întinse

Cântărețul Gheorghe Turda, speriat de Elena Ceaușescu, care îi pedepsea pe artiști. Nea Nicu le punea mese întinse
În perioada regimului comunist, petrecerile organizate de Nicolae și Elena Ceaușescu, în special cu ocazia zilelor de naștere ale fostului lider, erau evenimente pe cât de fastuoase, pe atât de încărcate de tensiune pentru artiștii invitați. Gheorghe Turda își amintește cum tremura în fața Elenei Ceaușescu.

Una dintre melodiile pe care Elena Ceaușescu le îndrăgeea era romanța „A venit aseară mama”, o piesă foarte grea, pentru că avea nu mai puțin de 16 strofe, pe care cea mai importantă femeie a României le știa pe de rost. Gheorghe Turda nu va uita niciodată cât de mult tremura în fața soției dictatorului.

„Eram în frac și Elena nu mă recunoscuse inițial”

„Mi s-a cerut să interpretez romanța „A venit aseară mama”, preferata Elenei Ceaușescu. Avea 16 strofe! Eram în frac, nu în costum popular, și Elena nu mă recunoscuse inițial. Dacă greșeam un cuvânt, îmi dădeam foc la valiză, cum se zice…”, a povestit Gheorghe Turda, despre evenimentul din 1976 la care a fost invitat să participe.

Tensiunea momentului era justificată, mai ales că, Elena Ceaușescu erau necruțătoare când vreun artist greșea versurile, acesta fiind pedepsitt.

„Pe unii colegi i-a interzis o perioadă să mai apară la TV. Eu am avut noroc și m-am descurcat impecabil”, a mai spus Gheorghe Turda.

Artiștii mâncau cu Ceaușescu la masă

Cântărețul Gheorghe Turda, speriat de Elena Ceaușescu, care îi pedepsea pe artiști. Nicolae Ceaușescu le punea mese întinse
Cum îi pedepsea Elena Ceaușescu pe artiștii care greșeau versurile cântecelor. Sursă foto: adevărul

La aniversarea lui Nicolae Ceaușescu – Nea Nicu, cum i se spunea în popor – participau toți marii artiști ai țării, de la tenori la soliști de muzică ușoară și romanțe, iar printre preferați se numărau Ștefania Rareș și Cleopatra Melidoneanu.

Gheorghe Turda susține că atunci când se intra în salonul de protocol, fiind considerate persoane de încredere, „nu ne căuta nimeni la ușă, prin buzunare”. Erau niște „mici inspecții, dar fără control corporal, cum e prin străinătate”. Și asta pentru că Nicolae Ceaușescu „nu se temea de noi”.

„De ziua lui, se servea mâncare normală”

O dovadă a acestui lucru era faptul că artiștii erau invitați să ia loc la masa președintelui care, spune Gheorghe Turda, nu era pretențios nici la mâncare, nici la chefuri. Ceaușescu prefera meniuri românești, niciodată sofisticate, din care nu lipseau aperitivele, „friptură cu cartofi prăjiți, salată de roșii, tort, nicidecum nu cerea somon sau icre negre”.

„Iar noi, artiștii, aveam un loc la mese, mâncam și noi tot ce mâncau și ei, tot asta ne puneau și nouă în farfurie. Chiar am fost atent și plăcut surprins să constat că ne trata la fel ca pe ceilalți invitați la masă, nume grele din lumea politică a acelor vremuri”, a mărturisit Gheorghe Turda.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre
Stiri parteneri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *