Simona Ionescu / Redactor Șef

Care e faza cu jucăriile LaBubu: exagerat de scumpe, dar „made in China”. Întreaga lume a făcut o obsesie pentru ele

Care e faza cu jucăriile LaBubu: exagerat de scumpe, dar „made in China”. Întreaga lume a făcut o obsesie pentru ele
Cu dinții săi mari, urechile ascuțite și privirea jucăușă, LaBubu, jucăria „made in China”, exagerat de scumpă, a cucerit rapid inimile colecționarilor – în special în Asia, înainte să explodeze și pe rețelele sociale din Europa.

De câteva luni încoace, acest personaj mic și ciudat a cucerit rețelele sociale, rafturile magazinelor de figurine și chiar conversațiile dintre tineri și adulți. Se numește LaBubu, iar în spatele aerului său ștrengăresc se ascunde un adevărat fenomen al culturii pop.

Fiecare versiune a figurinei este diferită: jucăria LaBubu poate fi pirat, astronaut sau deghizat în dinozaur. Unele modele sunt extrem de rare, ceea ce le-a crescut considerabil valoarea pe piața secundară a colecționarilor.

Care e faza cu jucăriile LaBubu: exagerat de scumpe, dar „made in China”. Întreaga lume a făcut o obsesie pentru ele
David Beckham a primit propria figurină LaBubu de la fiica sa, în preajma aniversării de 50 de ani și op poartă ca și tinerii cool, agățată de geantă (Foto: Instagram)

Dar succesul lui LaBubu nu se datorează doar aspectului sau rarității. A devenit un simbol al modei și stilului de viață urban. Se agață de geantă ca un accesoriu cool, este fotografiată în ținute realizate la comandă, iar unii pasionați îmbracă figurina în funcție de anotimp sau de colecțiile couture recente. LaBubu a devenit un fenomen similar cu cel al păpușilor Blythe sau al figurinelor Bearbrick în anii 2000.

„Vai, ce drăguț e!” – așa reacționează majoritatea celor care văd figurina pentru prima dată. La fel face și Iulia Vântur, entuziasmată că a primit una cadou, ieri. Vedeta a făcut publică și  istoria LaBubu, pe rețelele sociale, astfel încât și alții să afle care e faza cu această jucărie ce e mau mult decât atât. David Beckham are și el agățată la geantă o jucărie LaBubu, pe post de breloc, primită de ziua sa de 50 de ani de la fiica sa, Harper.

Cine este LaBubu

LaBubu este o figurină creată de artistul Kasing Lung (născut în 1972, în Hong Kong, și stabilit ulterior în Olanda), în colaborare cu brandul Pop Mart – o companie specializată în „blind boxes” (cutii surpriză care conțin figurine aleatorii), un concept devenit extrem de popular în Asia începând cu anii 2000 și extins rapid la nivel global.

Care e faza cu jucăriile LaBubu: exagerat de scumpe, dar „made in China”. Întreaga lume a făcut o obsesie pentru ele
Există sute de variante de figurine LaBubu (Foto: Pop Mart)

Kasing Lung a imaginat personajul LaBubu pentru seria „The Monsters”, o colecție de povești influențate de mituri și legende nordice pe care le-a iubit în copilărie. Inițial, figurinele au fost produse de altă companie, în 2015, dar nu au prins la public. Adevărata popularitate a venit în 2019, după ce „părintele” figurinelor a început o colaborare cu Pop Mart, compania care a propulsat jucăria în rândul comunității de colecționari.

Pop Mart, compania care produce LaBubu, a fost fondată în 2010 și a contribuit masiv la popularizarea jucăriilor de tip „blind box” în rândul tinerilor adulți, în special prin colaborări cu artiști independenți și lansări exclusive. Achiziționarea unei astfel de cutii presupune o doză de mister și adrenalină, adăugând o dimensiune ludică și surprinzătoare – un concept inspirat din tradițiile japoneze de tip „gachapon”.

De la jucării la obiecte de artă urbană

Figurinele de colecție ca LaBubu au rădăcini în cultura „urban vinyl”, un curent artistic apărut la sfârșitul anilor ’90 în Asia de Est, în special în Hong Kong și Japonia. Aceste jucării au fost concepute încă de la început nu pentru joacă, ci pentru colecționare și expunere, fiind adesea produse în ediții limitate și semnate de artiști grafici sau designeri.

Un moment viral care a propulsat LaBubu în atenția publicului francez a fost reacția unei bunici care descoperea pentru prima dată aceste figurine și le găsea adorabile. Clipul video a atins milioane de vizualizări, iar „bunica LaBubu” a devenit, fără să vrea, ambasadoarea emoțională a fenomenului. Internauții abia așteaptă să vadă cum reacționează la fiecare nou model. Urmarea? O avalanșă de meme-uri, remixuri și parodii.

Care e faza cu jucăriile LaBubu: exagerat de scumpe, dar „made in China”. Întreaga lume a făcut o obsesie pentru ele
Unele figurine LaBubu sunt rare și foarte scumpe (Foto: Pop Mart)

Pe de altă parte, vedetele cad una după alta în mrejele LaBubu. David Beckham a primit o figurină de la fiica sa, Harper, și o poartă ca breloc, agățată de geantă.

Iulia Vântur, de asemenea, a primit o figurină LaBubu și a fost așa de încântată să descopere această jucărie încât a postat o serie de story-uri cu întreg procesul.

Cât costă o figurină LaBubu?

Până la finele anului trecut, existau peste 300 de modele diferite de figurine LaBubu, cu prețuri cuprinse între 15 dolari (pentru o versiune mică) și 960 de dolari (pentru o ediție de mari dimensiuni). În prima parte a lunii iunie, o figurină LaBubu uriașă, de culoare verde mentă și înaltă de 1,2 metri, a fost vândută cu 170.000 de dolari la prima licitație oficială dedicată acestui personaj, organizată în Beijing.

Achiziția unei figurine LaBubu originale nu e deloc ieftină. Chiar și pe platforme precum OLX sau Vinted, figurinele „made in China” sigilate originale costă minimum între 200 și 300 de lei. În egală măsură, piața este invadată de replici, față de care trebuie avută mare grijă, deoarece pot fi periculoase, nerespectând normele de siguranță.

 

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre
Stiri parteneri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *