Simona Ionescu / Redactor Șef

Șeful Ryanair conduce un Mercedes S-Class cu taximetru. Metodă ingenioasă de a fenta legea te va șoca!

Șeful Ryanair conduce un Mercedes S-Class cu taximetru. Metodă ingenioasă de a fenta legea te va șoca!
Michael O’Leary, CEO-ul controversat și mereu vocal al Ryanair, a găsit o modalitate ingenioasă (și criticată) de a evita aglomerația din Dublin.

Michael O’Leary a înființat o companie care deține o singură mașină de taxi, folosită exclusiv pentru propriul drum spre serviciu. Pentru că autoturismul este înregistrat și licențiat ca taxi, O’Leary are voie să circule legal pe benzile speciale pentru autobuze și taxiuri, scăpând astfel de blocajele din trafic.

Compania cu un singur taxi

O’Leary a înregistrat firma de taxi sub numele Tillingdale Ltd, cunoscută și ca „O’Leary Cabs” în anul 2000. Compania este deținută integral de el și, cel puțin în primii ani, a raportat profituri surprinzător de mari pentru o afacere cu o singură mașină.

De ce taxi? Avantajul benzii pentru autobuze

Pentru că mașina este echipată cu aparat de taxat și are licență de taxi, se califică legal drept taxi în Irlanda, ceea ce îi permite accesul pe benzile de autobuz și taxi. Această schemă îi asigură lui O’Leary drumuri mult mai rapide între casă și sediul Ryanair de la Aeroportul din Dublin. Vehiculul folosit este un Mercedes-Benz S-Class.

Profit, structură și discreție financiară

În anii 2000, conturile publice ale firmei de taxi arătau profituri considerabile: în jur de 500.000 € în 2004. Ulterior, compania a trecut de la statutul de societate cu răspundere limitată la cel de companie privată nelimitată, ceea ce înseamnă că nu mai este obligată să publice date financiare, reducând astfel transparența.

Mercedesul personal al lui Michael O’Leary, operat de O’Leary Cabs și echipat cu plafon luminos „for hire” (disponibil pentru închiriere).

Mai mult decât un taxi: afacere de familie pe hârtie

În documentele inițiale, atât O’Leary, cât și soția sa erau trecuți ca directori ai companiei, iar activitatea declarată includea și alte domenii , ca de exemplu creșterea de cai. De-a lungul timpului, s-au observat schimbări semnificative în raportările financiare, semn că firma a fost condusă ca un business real, chiar dacă servea în principal nevoilor personale de transport ale lui O’Leary.

Mai mult decât un taxi: Avem și cai de curse!

Tillingdale nu s-a rezumat doar la taxiul-Mercedes al lui Michael O’Leary. Compania a avut și o operațiune de creștere a cailor de rasă, iar printre realizările sale se numără deținerea celebrului War Of Attrition, calul care a câștigat Cheltenham Gold Cup în 2006, una dintre cele mai prestigioase curse de sărituri din lume. Această ramură a afacerii arată că O’Leary a folosit structura companiei și pentru alte investiții personale și de familie, nu doar pentru portița legală din traficul dubliniez.

Ingeniozitate, privilegiu sau „portiță legală”?

Povestea a stârnit reacții împărțite. Unii o consideră o dovadă de creativitate în afaceri: îți faci propria companie de taxi, plătești pentru serviciu și eviți blocajele din trafic, totul legal. Alții văd situația ca pe un simbol al privilegiilor de care se pot bucura oamenii cu bani și influență, privilegii inaccesibile navetiștilor obișnuiți.

Indiferent dacă este percepută ca o mișcare genială de business sau ca un exemplu de inegalitate socială, povestea Tillingdale/O’Leary Cabs ilustrează perfect cum reglementările și formele legale pot fi folosite pentru a transforma un drum banal spre serviciu într-o experiență rapidă, comodă și complet legală.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre
Stiri parteneri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *