Vestea despre moartea acestui miliardar nu a putut să nu o întristeze pe Mădălina Ghenea. Ea a avut o relație cu fiul acestuia și știa cât de apropiați erau cei doi. Fiul fusese botezat cu prenumele tatălui. Leonardo Del Vecchio, fondatorul producătorului de ochelari Luxottica a murit la Milano la vârsta de 87 de ani, a anunţat luni o sursă din mediul industrial, confirmând informaţii apărute în presa italiană. Acesta deținea cea de-a doua avere ca importanţă din Italia.
Comisar europan: Leonardo del Vecchio „este un exemplu pentru zilele noastre”
Antreprenorul era internat de mai multe săptămâni în secţia de terapie intensivă a Spitalului San Raffaele din Milano, potrivit agenţiei de presă AGI. „Del Vecchio a fost un mare italian. Povestea lui, de la orfelinat la conducerea unui imperiu comercial, pare a fi o poveste desprinsă din alte timpuri. Însă este un exemplu pentru zilele noastre şi pentru mâine”, a scris pe Twitter comisarul european pentru Economie, Paolo Gentiloni.
Cu o avere estimată în luna aprilie de revista Forbes la 27,3 miliarde de dolari, Leonardo Del Vecchio ocupa locul al doilea în topul celor mai bogaţi oameni din Italia. Era președintele EssilorLuxottica, un colos din industria opticii de lux, creat în 2018, în urma fuziunii dintre compania sa Luxottica şi grupul francez Essilor. EssilorLuxottica este primul distribuitor mondial de ochelari, deținând în portofoliu inclusiv celebrul brand Ray-Ban. Compania numără peste 180.000 de angajaţi şi peste 7.000 de puncte de vânzare.
Potrivit Reuters, una dintre companiile magnatului italian, Delfin, este cel mai mare acţionar în grupul financiar Mediobanca şi deţine 10% din acţiunile celei mai mari companii de asigurări din Italia, Generali.
Cine a fost Leonardo Del Vecchio, magnatul care a crescut la orfelinat
Născut pe 22 mai 1935 în Milano, într-o familie săracă, Leonardo Del Vecchio a crescut o perioadă la orfelinat. De la vârsta de 14 ani a început să lucreze, în timp ce mergea la școală, ca să se întrețină. El s-a angajat ca muncitor într-o mică fabrică specializată în producţia de ochelari, aminteşte AFP.
În 1961, a înfiinţat Luxottica, pe atunci o modestă companie care producea componente şi accesorii pentru industria optică. Zece ani mai târziu, marca şi-a prezentat colecţia de debut, iar în 1974 s-a lansat în distribuţia şi vânzarea en detail. În 1990, Luxottica a fost cotată la Bursa din New York. Leonardo Del Vecchio şi-a multiplicat apoi contractele de licenţă cu companii din industria modei – precum Chanel, Prada şi Versace – şi a achiziţionat brandul Ray-Ban.
Presa internațională a amintit cum, cu ocazia celei de-a 80-a aniversări a lui, magnatul italian a oferit 140.000 de acţiuni Luxottica angajaţilor italieni ai acestei companii, în valoare de 9 milioane de euro. „Ei sunt adevăraţii artizani ai succesului companiei noastre”, declara cu acea ocazie Leonardo Del Vecchio.
Miliardarul italian a avut şase copii din trei căsătorii. Cu Leonardo Maria del Vecchio, fiul cel mic, superba Mădălina Ghenea a avut o relație în 2019.
Sursa foto: Luxottica / Facebook
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook