Simona Ionescu / Redactor Șef

Ce măsură radicală ia una din cele mai populare rețele sociale

Ce măsură radicală ia una din cele mai populare rețele sociale
Twitter a decis să îi determine pe utilizatori să fie în cunoștință de cauză atunci când fac postări. De aceea, le cere să citească articolele pe care vor să le distribuie, înainte să facă acest lucru.  

Cunoscuta rețea de socializare a anunțat că va derula un test pentru a-i determina pe utilizatori să citească în prealabil articolele pe care aceștia intenționează să le distribuie.

Twitter e prima rețea de socializare care ia o astfel de măsură invitând oamenii să citească. Ideea este că, de cele mai multe ori, utilizatorii nu citesc mai departe de titlu, iar acesta poate fi departe de sensul articolului. Ca urmare a acestui fapt, comentariile care apar, nu au nicio legătură cu mesajul real din text. În plus, de cele mai multe ori, oamenii distribuie articole cu titluri atractive care nu au aproape nicio legătură cu textul, ajutând astfel la propagarea de știri false.

Amintim că și Facebook a implementat, de la începutul pandemiei, un algoritm menit să selecteze știrile false distribuite prin intermediul rețelei.

Zilele acestea, Twitter a anunțat că va începe teste. Ele se vor face pe useri de Android. Concret, persoanele cu telefoane inteligente cu sistem de operare Android și cu conturi pe această rețea socială, vor fi chestionați, ori de câte ori vor dori să distribuie un text, dacă nu vor să deschidă mai întâi acel articol și să îl citească.

Mesajul va apărea când articolul căruia userul vrea să-i dea ”redistribuire” nu a fost deja deschis prin aplicația Twitter. Obiectivul Twitter este cât se poate de logic: să îi facă pe oameni să se gândească înainte de a distribui ceva, în ideea de a preveni posibilitatea distribuirii unor știri false. ”Împărtășirea unui articol poate stârni conversații, așa că poate doriți să îl citiți înainte de a-l trimite pe Tweet”, au transmis oficialii rețelei într-o postare.

Recent pasărea albastră Twitter și-a schimbat culoarea în negru, pentru a se alătura mișcării împotriva rasismului. Mesajul care însoțește schimbarea de imagine este ”viețile negrilor contează”.

Sursa foto: Pixabay

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre