Conform studiului IRES, aproape jumătate dintre părinți spun că cei mici așteaptă cu entuziasm să reînceapă școala. În plus, 70% dintre părinți cred că elevilor le plac profesorii, colegii și prietenii de la școală, evidențiind un sentiment general pozitiv în rândul elevilor.
În ceea ce privește infrastructura școlară, studiul relevă că peste o treime dintre părinți spun că:
*sălile de clasă sunt renovate anual.
*tot un procent similar – peste o treime – afirmă că aceste renovări au loc o dată la câțiva ani.
*13% dintre părinți declară că sala de clasă a copilului lor nu a fost renovată niciodată.
O altă preocupare majoră pentru părinți este legată de facilitățile școlare. Studiul IRES arată că doar 10% dintre părinți confirmă existența cabinetelor stomatologice în școlile copiilor lor, același procent fiind raportat și în cazul personalului medical.
De asemenea, doar 12% dintre școli dispun de bucătării proprii, iar 20% au săli de mese.
În privința asistenței medicale, puțin peste un sfert dintre părinți spun că în școlile copiilor există un medic.
Părinții susțin măsurile stricte din școli, dar cer mai multe investiții în infrastructură
În ceea ce privește facilitățile educaționale, jumătate dintre părinți știu că există laboratoare digitale în școlile copiilor lor, iar 55% menționează existența unor laboratoare de științe dotate și funcționale. Sala de sport este cea mai răspândită facilitate, patru din cinci părinți declarând că aceasta există în școala copilului lor.
O noutate importantă a acestui an școlar este interdicția utilizării telefoanelor mobile în timpul orelor, cu excepția cazurilor în care acestea sunt folosite în scopuri educative, cu acordul profesorului. Această măsură este cunoscută de 75% dintre părinți, iar 96% dintre aceștia sunt de acord cu ea.
O altă măsură controversată este introducerea așa-numitei „camere de detenție”, un spațiu în care elevii care perturbă orele pot fi mutați. Despre această măsură au auzit 52% dintre părinți, iar 72% dintre ei sunt de acord cu implementarea acesteia.
Aceste rezultate reflectă percepțiile și așteptările părinților cu privire la începutul noului an școlar, evidențiind atât aspectele pozitive, cât și preocupările legate de infrastructura și regulile școlare din România.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook