Prima discuție despre cea mai lungă șosea din lume a avut loc în 1923 de către SUA. Deși a fost prezentată ca o aventură idealistă pentru a lega națiuni îndepărtate, unii susțin că a fost în esență o stratagemă pentru a stimula vânzările de mașini fabricate în SUA și alte exporturi în America Latină.
Convenția pentru înființarea celei mai lungi șosele din lume a fost semnată în anul 1937
În 1924, oficialii americani au invitat 37 de delegați din America Latină la Washington DC pentru a asculta discursul lor de vânzare și, după ani de certuri, s-a ajuns la un acord. Convenția privind Autostrada Panamericană a fost semnată în 1937 de Argentina, Bolivia, Canada, Chile, Columbia, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Mexic, Nicaragua, Panama, Peru și SUA.
Nu este complet „conectată”
Progresul nu a fost însă rapid. La începutul anilor 1970, președintele Nixon s-a lăudat că mega-autostrada care traversează continentul va fi finalizată în mod iminent, dar au rămas numeroase lacune și fundături. De fapt, chiar și astăzi, Autostrada Panamericană nu este complet „conectată” și nu se poate conduce pe toată lungimea sa.
O ruptură flagrantă a drumului poate fi găsită în Darién Gap, o fâșie de pământ subțire de 160 de kilometri (100 de mile) care leagă Panama de Columbia. Înconjurat de jungla densă și de ploile sezoniere, niciun drum nu trece prin Darién Gap, nici măcar un drum de pământ.
Autostrada Panamericană deține recordul mondial Guiness pentru „cel mai lung drum carosabil”
În anii 1970, a existat un impuls pentru construirea Autostrăzii Panamericane prin această breșă, pe care SUA s-au angajat să o finanțeze în cea mai mare parte. Dar a fost puternic contestată de ecologiștii care au susținut că ar fi fost un dezastru pentru biodiversitatea regiunii și pentru comunitățile indigene.
În plus, regiunea este frecventată de miliții înarmate, de bande periculoase și de traficanți de droguri, ceea ce face ca traversarea ei să fie extrem de periculoasă. În ciuda acestui decalaj, Autostrada Panamericană deține încă recordul mondial Guinness pentru „cel mai lung drum carosabil”.
Autostrada 1 din Australia este cel mai lung drum național
Un concurent demn de acest titlu este Autostrada Asiatică 1 (AH1), cea mai lungă rută a rețelei de autostrăzi asiatice, care se întinde pe 20.557 km din capitala japoneză Tokyo până la granița turco-bulgară, traversând Coreea, China, Asia de Sud-Est, Bangladesh, India, Pakistan și Iran. Dar nici aceasta nu este continuă.
Autostrada 1 din Australia este, fără îndoială, cel mai lung drum complet carosabil și cel mai lung drum național, care înconjoară marginea exterioară a întregii insule pe o distanță de aproximativ 14.500 de kilometri. Deține recordul mondial Guinness pentru „Cel mai lung drum continuu”.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook