Simona Ionescu / Redactor Șef

Smartphone-urile au ucis Lego. Compania anunță scăderi record la vânzări

Smartphone-urile au ucis Lego. Compania anunță scăderi record la vânzări
Lego suferă cea mai abruptă scădere a profiturilor din ultimele aproape două decenii. Vânzările companiei stagnează după o creștere pandemică a vânzărilor.

Lego a suferit cea mai gravă scădere a profiturilor din ultimele aproape două decenii, în condițiile în care veniturile au stagnat după ce un impuls extraordinar de creștere datorat pandemiei Covid-19 s-a încheiat brusc. Cel mai probabil, copiii se joacă mai mult pe telefoane și tablete decât cu clasicul lego, spun psihologii.

Cel mai mare producător de jucării din lume

Producătorul danez de jucării cu capital privat a declarat miercuri că vânzările din prima jumătate a anului au crescut cu 1%, ajungând la 27,4 miliarde de coroane daneze (4 miliarde de dolari), dar că profiturile operaționale au scăzut cu 19%, ajungând la 6,4 miliarde de coroane daneze, cea mai mare scădere din 2004.

Directorul general Niels Christiansen a mărturisit pentru Financial Times că este „foarte mulțumit”, deoarece grupul și-a consolidat poziția de cel mai mare producător de jucării din lume în funcție de vânzări și profituri.

„Anul acesta, piața a fost în scădere”

El a pus scăderea profiturilor companiei pe seama „cozii extraordinare” la inflația recentă a costurilor materiilor prime și a creșterii investițiilor în noi fabrici, ingineri de software și sustenabilitate. Întrucât compania este deținută de familie și se află într-o poziție financiară solidă, Christiansen a spus că „nu începem sau oprim investițiile în funcție de faptul dacă piața crește sau scade.

Am continuat să depășim performanța pieței în același ritm ca în ultimii patru sau cinci ani. Anul acesta, piața a fost în scădere”. El a susținut că grupul danez a fost departe de ultima criză din 2017, când vânzările și profiturile s-au contractat, compania pierzând cotă de piață.

Lego a înregistrat scăderi ale vânzărilor

În prima jumătate a anului 2021, profitul său operațional a crescut de peste două ori

Lego a depășit industria jucăriilor cu o medie de 12% pe an în ultimii cinci ani, a adăugat el, în timp ce profitul său operațional din prima jumătate a acestui an a fost aproape dublu față de nivelul din aceeași perioadă din 2019.

Producătorul s-a bucurat de un succes remarcabil în timpul pandemiei, deoarece părinții s-au înghesuit la seturile sale de stații de poliție, nave spațiale Star Wars și castele Harry Potter. În prima jumătate a anului 2021, profitul său operațional a crescut de peste două ori, o rată pe care Christiansen a declarat la acel moment că este „nesustenabilă”.

Două noi fabrici vor fi deschise în SUA și Vietnam

Lego construiește două noi fabrici în Vietnam și SUA, care vor fi deschise în 2024 și, respectiv, 2025 și a început extinderea a patru dintre cele cinci fabrici existente. De asemenea, compania intenționează să își tripleze cheltuielile pentru sustenabilitate, ajungând la trei miliarde de dolari pe an până în 2025, în încercarea de a elimina materialele plastice derivate din combustibili fosili.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre