Simona Ionescu / Redactor Șef

Traian Băsescu spune că dacă era la cârma navei „Titanic”, nu se scufunda. Dă și explicația

Traian Băsescu spune că dacă era la cârma navei „Titanic”, nu se scufunda. Dă și explicația
Fostul președinte al României, Traian Băsescu, a afirmat că tragedia Titanicului ar fi putut fi evitată dacă el ar fi fost la cârmă. Într-o analiză bazată pe experiența sa de comandant de navă, Băsescu explică exact care au fost greșelile care au dus la scufundarea navei.

Dacă ar fi fost la cârmă, Titanic-ul ar fi navigat fără probleme — asta susține Traian Băsescu, fostul președinte și, pe vremuri, comandant de navă. 

Cu experiența lui pe ape și ochiul format pentru ghețari, Băsescu pare să fi descoperit ingredientul secret care ar fi transformat una dintre cele mai celebre tragedii maritime într-o simplă plimbare luxoasă pe Atlantic.

Băsescu spune cum ar fi salvat „Titanic” de la scufundare 

Fostul șef de stat, care a condus în trecut nave la nivel profesional, a explicat cum un comandant experimentat ar fi prevenit tragedia Titanicului.

„Nici nu aș vrea să vă încarc acum cu știința unui comandant de navă. Însă, în mod cert, acolo a fost o eroare de navigație. Când navighezi în Atlanticul de Nord pe timp de primăvară-vară, știi că sunt sloiuri de gheață, banchize, care se desprind din cercul arctic. Și curentul Atlanticului le aduce în drumul navelor. Mai ales că se navighează pe arc de cerc. Știți că pământul fiind rotund nu navighezi în linie dreaptă. Și intri și în zona de ghețari”, a explicat Traian Băsescu într-un interviu în urmă cu ceva timp. 

Traian Băsescu: „Comandantul trebuie să fie atent, nu cu pasagerii la restaurant”

Băsescu a subliniat că în acea zonă de risc, comandantul trebuie să fie atent și să nu se lase distras de activități precum servitul mesei sau vizitele în restaurantele navei, lucru care, în opinia sa, nu s-a respectat pe Titanic.

Traian Băsescu spune că dacă era cârma navei „Titanic”, nu se scufunda. Dă și explicația
Băsescu spune cum ar fi salvat Titanic, dacă era la cârma lui
Foto: Facebook

„În zona de ghețari, fiind zona de risc, în primul rând, comandantul trebuia să fie pe comandă și nu cu pasagerii la restaurant”, a continuat fostul președinte al României. 

Fostul președinte a scos în evidență două probleme care au dus la scufundarea „Titanic” 

Băsescu punctează că, deși tehnologia modernă radar nu era disponibilă în 1912, existau mijloace clasice de avertizare: termometre și alte instrumente care puteau indica apropierea ghețarilor.

„Când navighezi în Atlanticul de Nord pe timp de primăvară-vară, știi că sunt sloiuri de gheață, banchize, care se desprind din cercul arctic. Și curentul Atlanticului le aduce în drumul navelor. Mai ales că se navighează pe arc de cerc. Știți că pământul fiind rotund nu navighezi în linie dreaptă. Și intri și în zona de ghețari. 

Traian Băsescu spune că dacă era cârma navei „Titanic”, nu se scufunda. Dă și explicația
Titanicul s-a scufundat în Oceanul Atlantic de Nord, după ce a lovit un aisberg în noaptea de 14 spre 15 aprilie 1912
Foto: Arhivă

În al doilea rând, sunt mijloace care îți spun foarte ușor și mijloace clasice. Nu spun că ei aveau sistemele radar pe care le aveam eu pe Biruința la vremea aceea (…). Dar în mod cert, orice comandant experimentat știe că atunci când se apropie de un iceberg, de un ghețar, temperatura exterioară scade brusc. Iar termometre cu certitudine erau și pe comanda Titanicului. Deci sunt semne care îți spun imediat, mai ales când te aștepți la așa ceva. Una este să navighezi în Oceanul Indian. Acolo n-ai grijă de ghețari. Și alta este când ajungi în Atlanticul de Nord”, a conchis Traian Băsescu. 

Vrei să critici sau să lauzi ceva? Atunci nu ezita să ne scrii în Comentarii! Exprimă opinia într-un limbaj civilizat!

 

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre
Stiri parteneri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *