Ce trebuie să mâncăm în sezonul rece pentru a ne întări sistemul imunitar

Ce trebuie să mâncăm în sezonul rece pentru a ne întări sistemul imunitar
Atunci când se instalează sezonul rece, cu toții ne confruntăm cu riscul de a ne îmbolnăvi de gripă sau răceală. Asta, în special din cauza schimbărilor climatice. Dar, un factor favorizant este și alimentația care devine din ce în ce mai dezechilibrată.

Nutriționistul Cori Grămescu, explică ce trebuie să mâncăm în sezonul rece pentru a ne întări sistemul imunitar. Urmându-i sfaturile în această perioadă,  ne vom ajuta organismul să facă față temperaturilor joase.

„O alimentație naturală, bazată pe consumul regulat de alimente integrale neprocesate este primul pas către o stare bună de sănătate și un sistem imunitar puternic. De asemenea, sănătatea sistemului respirator se întreține cel mai bine atunci când petrecem regulat timp în aer liber, într-un mediu cât mai puțin poluat, și, desigur, sportul reprezintă și el un factor important în menținerea unei sănătăți optime”, explică Cori Grămescu.

Ce e bine să mâncăm în sezonul rece

Recomandarea lui Coi Grămescu este ca în sezonul rece să creștem consumul de rădăcinoase. De exemplu: țelină, morcov, cartof. E imporant să mâncăm și dovleac.  Acestea sunt consistente și ne dau energie, sațietate și ne ajută să suportăm mai ușor frigul.

fructe și legume pe care nu merită să le cumpărăm Bio

„Legumele pe care le consumăm în sezonul rece sunt mai bogate în carbohidrați decât cele specifice verii, iar pentru a nu ne pune silueta în pericol este bine ca atunci când alegem sursa de proteină să ne orientăm către carne mai slabă. Aceste legume ar trebui asociate mai curând cu pui, curcan sau pește oceanic de captură, și nu cu porc sau vită, care din păcate sunt alimentele tradiționale de iarnă în bucătăria românească”, arată nutriționistul.

Alimente care întăresc sistemul imunitar

De asemenea, pentru a lupta împotriva virusurilor ce cauzează răceala și gripa ar trebui să consumăm frecvent și regulat pătrunjel, ardei grași, citrice, fructe de pădure, ghimbir, broccoli, spanac, nuci și semințe crude. În plus, pentru a ne întări sistemul imunitar putem adăuga zilnic în meniurile noastre turmeric.

Dacă răcim sau ne gripăm, nutriționistul Cori Grămescu ne recomandă în primul rând să ne hidratăm, să adoptăm o dietă antiinflamatorie, să consumam ghimbir, turmeric, citrice și să ne odihnim.

„În perioadele în care suntem răciți sau avem gripă este indicat să ne alimentăm cât mai ușor și mai natural, să bem multe lichide și să evităm alimentele foarte procesate. Ideal este să consumăm supe din legume, pește de captură, dar și câteva plante care ne ajută cum sunt verbina și rozmarinul, echinacea, socul negru, turmericul și ceaiul de mușețel”, explică nutriționistul Cori Grămescu.

Sursa foto: Pixabay, Yumdiet.com