Cum să mâncați zacuscă fără să vă îngrășați. Trucul acesta nu l-ați știut până acum

Cum să mâncați zacuscă fără să vă îngrășați. Trucul acesta nu l-ați știut până acum
Zacusca rămâne una dintre preparatele românilor în orice anotimp. Fiind un produs din legume, ați crede că nu aduce kilograme în plus, dar asta depinde cum o consumați.

Medicul Anca Hâncu a explicat în cadrul emisiunii Super Neatza cu Răzvan și Dani, cum să mâncați zacusca pentru a nu avea probleme cu colăceii de pe burtă.

Cum să mâncați zacuscă fără să vă îngrășați. Trucul acesta nu l-ați știut până acum

Potrivit declarațiilor medicului, zacusca este un produs excelent, dietetic, cu o singură condiție: să fie pregătită corect. Pentru un aport de proteine, cea mai indicată este zacusca de fasole și cea de ciuperci. „Zacusta este un fel de mâncare foarte dietetic, dacă este corect gătită, adică dacă nu are prea mult ulei și dacă nu are ceapă prăjită. Altfel, fiind vorba de legume – de vinete, dovlecel, ardei – reprezintă o variantă foarte corectă și sănătoasă.

Zacusca cu ciuperci și fasole va avea o cantitate mai mare de proteine. Poate reprezenta o variantă completă”, a explicat specialistul. Desigur, o felie de pâine cu zacuscă este tot ce-ți poți dori pentru a avea o zi minunată, dar oare cine se oprește la o singură felie? De aceea, cel mai indicat ar fi ca zacusca să fie consumată pe o jumătate de gogoșar sau o frunză de andivă.

 

Se acceptă combinația dintre zacuscă și brânză

„Dacă avem zacuscă simplă, putem pune pe o felie de pâine o felie de șuncă – eu am ales o felie de cotlet de porc – și va fi o variantă bună și echilibrată nutritiv”, a specificat medicul. O combinație extraordinar de bună care nu dăunează nici siluetei este zacusca cu brânză.

Bombă calorică

La rândul său, nutriționistul Mihaela Bilic atrage atenția asupra consumului de zacuscă. „Dacă ar trebui să ne alegem un produs care să devină brand de țară, zacusca ar fi aceea. Pe cat de banală ar părea o mâncare de legume coapte și tocate, nu cred să existe două rețete la fel, nici ca ingrediente, nici ca gust. Nu uitați că zacusca nu e un aliment de bază, ci un aperitiv pentru plăcerea gustului… (…) poate deveni o bombă calorică dacă este “fiartă” în ulei.

E greu de digerat dacă ceapa este prăjită/ bine rumenită, în loc să fie fiartă înăbușit”, a scris Mihaela Bilic pe Instagram. De aceea, porție corectă este de patru-cinci lingurițe, „cât să acopere suprafața unei felii de pâine, sau folosită ca “sos” pentru bastonașe de legume (țelină, morcov etc). În cazul în care țineți dietă fără carbohidrați, mâncați zacuscă pe felii de ardei gras sau de castravete”.