Diviza de trend-uri Hunters a agenţiei de cercetare de piaţă Unlock lansează a patra ediţie a studiului național care măsoară tendințele din stilul de viață al românilor. Românii au fost afectați de schimbările produse în urma pandemiei COVID-19, trag învățăminte și se adaptează la noua realitate, relevă studiul Unlock privind trendurile pentru 2021.

Mai mult ca niciodată, românii sunt mai sensibili decât în alți ani la ceea ce li s-a întâmplat și se uită mai atent la ce a funcționat în 2020, chiar dacă nu era ceva ce făceau în mod normal. La sfârșit de an, ei își fac bilanțul și se pregătesc să intre în 2021 cu „lecțiile învățate”. Au înțeles că viața lor nu va mai fi niciodată ca înainte de pandemie. Totul se reconfigurează. Dar cum?

Principala concluzie a cercetării este că aproape trei sferturi  dintre români (72%) consideră că viața lor se va reconfigura anul viitor. Studiul Unlock arată că, după un an marcat de pandemie, aproape 70% confirmă nevoia de frumos, iar 69% sunt de părere că tot mai mulți oameni învață să se bucure de detaliile vieții.

Românii își redescoperă umanitatea

Independența emoțională va fi importantă pentru 66% dintre participanții la studiu, 63% dintre ei fiind în situația de a-și testa vulnerabilitatea în sensul recăpătării umanității, tot în această direcție 61% dintre ei fiind în căutarea autenticității atât în interacţiunile pe care le au, cât şi în produsele şi mărcile pe care le folosesc.

Mai mult, 68% dintre repondenți confirmă nevoia unui timp de reflecție, iar 65%, a unei deconectări de la stimulii și influențele externe pentru „reîncărcarea bateriilor”. 66% cred că, după un prim an pandemic, 2021 este momentul căutării de sine, iar 65% sunt de părere ca oamenii așteaptă mai mult și fac o analiză mult mai aprofundată a situației înainte de a lua decizii importante, în timp ce 61% văd în jur tendința oamenilor de a trăi mai mult în prezent și de a se reconecta cu realitatea apropiată.

Studiul a mai relevat și că 69% dintre români apreciază că stă în puterea oamenilor să facă schimbări și să controleze situația. De remarcat că tot 67% prevăd o toleranță amplificată față de ceilalţi, iar 63% consideră că vor fi empatici și vor evolua oferind ajutor celor din jur.

Grija față de mediu se menține ca trend și în 2021 pentru 61% dintre români, iar brandurile vor trebui să devină mai responsabile în opinia a 59% dintre repondenți. 66% apreciază că oamenii se vor uni în jurul atingerii unor scopuri comune în anul ce vine, iar România va trebui să dovedească, de asemenea, solidaritate, cred 53% dintre cei chestionați.

Cum vor fi românii în 2021. Iată trendurile

“Trendurile pentru 2021 ne arată un român mai sensibil, mai conectat la ce se întâmplă în jurul lui, mai aplecat către introspecție și analiză, dar și mai empatic, mai responsabil, mai deschis să ajute, să facă bine și să se schimbe. Această situație nouă ne face să fim mult mai dispuși să ne reconfigurăm viața, principala caracteristică a românului în anul 2021.

El va fi mai bine adaptat la o situație de criză și proactiv, ceea ce reprezintă o evoluție naturală surprinzătoare și îmbucurătoare“, a spus Adina Vlad, Managing Director Unlock. „Pe fondul pandemiei, avem de-a face în România cu o maturizare emoţională accelerată: ea se manifestă prin afirmarea independenţei emoţionale, descoperirea intimităţii şi interiorităţii şi ascunderea vulnerabilităţii.

Cea mai mare nevoie a României este cea de creștere, noi fiind acum la vârsta adolescenței, iar cea mai mare dorință este cea de re-asigurare și confirmare. Adică de dragoste”, a afirmat antropologul şi consultantul Alec Bălăşescu. Studiul a fost realizat în decembrie 2020 pe un eșantion de 1.000 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 55 ani, reprezentativ urban.

Sursa foto: Pixabay

Cum scăpăm de stres? Descărcarea emoțiilor în scrisori

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp