O dietă ayurvedică este o dietă pe bază de plante, preparată cu condimente medicinale care pot fi încorporate în orice gust. Vă rugăm să nu credeți că o dietă ayurvedică înseamnă doar consumul de lingurițe de Bhut Naga jolokia (un chili fantomă, cel mai iute din lume). Nu este strict vegetarian. Trebuie luate în considerare și alegerile personale și nevoile nutriționale. Dulce, afumat și picant.

Ce condimente să folosim în bucătărie mai des

1.Hari elaichi (cardamom verde) este o sursă de suplimente care ajută la digestie, scade tensiunea arterială și calmează arsurile la stomac. Este antiinflamator și, cel mai probabil, îl puteți pune

chiar într-un ceai latte, dimineața. Dulceața sa florală este potrivită pentru prăjituri și pâine. 

2.Urmează pulberea de jeera (chimen). Acest condiment dă o anumită aromă rețetelor sărate precum supele. Este o sursă bună de fibre, tiamină, fosfor, potasiu, cupru, calciu, fier, magneziu și mangan.

Studiile asupra chimenului relevă potențiale beneficii pentru sănătate în combaterea diabetului, a colesterolului ridicat, a glicemiei și a dependenței de droguri. Combate bacteriile și paraziții, vă stimulează sistemul imunitar, ajută la pierderea în greutate și acționează ca un afrodisiac. 

3.Nu în ultimul rând este praful lal mirch (chili roșu).  Ardeiul iute roșu este o sursă de vitamina C, potasiu și capsaicină. Este bun pentru a vă sprijini sistemul imunitar și sănătatea inimii și este destul de gustos pe somon. Vedeți nutrienți și beneficii care se suprapun? Nimic nu reprezintă un remediu singular. 

În timp ce vă pregătiți masa, v-aș sugera să savurați un cocktail de ceai de curcuma pentru imunitate. Renunțați la alcool și cofeină. Deși sunt permise ocazional câteva martini și espresso, desigur. 

Cele patru ceaiuri ideale în cura de slăbire

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri