Dieta de slăbit pentru cei cu afecțiuni tiroidiene. Regim simplu, cu restricții puține

Dieta de slăbit pentru cei cu afecțiuni tiroidiene. Regim simplu, cu restricții puține
Dietele de slăbit nu sunt chiar atât de ușor de urmat, îți trebuie multă voință și perseverență. Dar ce te faci când ai și o problemă de sănătate care te împiedică să dai jos surplusul de kilograme?

Când ai o glandă tiroidă hipoactivă, atunci e mai greu să slăbești, pentru că una dintre manifestările acesteia constă în acumularea de kilograme în plus, din cauza arderilor calorice încetinite.

Tratamente clasice pentru tiroida hipoactivă

Dacă se începe administrarea tratamentului medicamentos cu hormoni tiroidieni sub formă de pastile, atunci pacientul nu ar mai trebui să acumuleze prea multe kilograme în plus. Însă, în cazul îndepărtarii tiroidei, iarăși se acumulează kilograme de data asta din cauza nivelului scăzut până la absența hormonilor tiroidieni. În mod normal, un tratament de substituție (levotiroxina) ar duce la o oarecare pierdere în greutate. Potrivit Asociației Americane de Tiroidă, atunci când începi terapia în doză adecvată cu acest medicament, puteți pierde până la 10% din greutate, conform doc.ro.

În unele cazuri însă, kilogramele depuse până la începerea tratamentului nu dispar ca prin minune, așa că pacientul trebuie să scape de ele prin dietă și sport. Uite cum să slăbeșți dacă suferi de hipotiroidism:

Fără carbohidrați simpli și zaharuri

Alimentele bogate în carbohidrați simpli (zahăr, produse de patiserie, sucuri, prăjituri) au o densitate calorică mare, dar și un indice glicemic ridicat, ceea ce înseamnă că îți vor afecta silueta. Așadar, dacă vrei să slăbeșți, e important să renunți, în primul rând, la aceste alimente.

Mese multe și dese

În loc să ai 2 mese copioase pe zi, este mult mai bine să mănânci de 5-6 ori, cu condiția să consumi la fiecare masă cantități foarte mici de alimente. În acest fel, ajuți metabolismul să rămână alert și reduci riscul de transformare a caloriilor excesive în grăsimi. Nu sări peste nicio masă principală și îngrijește-te să ai la îndemână mereu o gustare sănătoasă și cu o densitate calorică mică: un iaurt sau un fruct.

distrugem celulita

Cât mai puțin gluten și goitrogeni

Oamenii de știință au observant că unii pacienți cu hipotiroidism au înregistrat o scădere semnificativă în greutate după ce au adoptat o dietă fără gluten. Glutenul și grâul afectează funcția tiroidiană și permeabilitatea intestinală. Și goitrogenii sunt substanțe care încetinesc activitatea glandei tiroide. Aceștia se regăsesc în alimente precum broccoli, varză, varză Kale ori conopidă, mai ales dacă acestea sunt consumate crude. Poți înlocui aceste alimente cu cele care conțin seleniu, pentru că studiile sugerează că deficiențele de seleniu pot fi o cauză principală a tulburărilor tiroidiene. Nucile braziliene sunt o sursă alimentară deosebit de bogată de selenium, apoi vin tonul, sardinele, carnea de vită, curcanul și puiul.

Hidratează-te

Extrem de importantă în orice dietă, hidratarea este indicată mai ales pentru pacienții cu hipotiroidism, care au metabolismul încetinit, dar și tendința de a reține apă în țesuturi. Așadar, apa, ceaiurile, sucurile, dar și supele mențin organismul hidratat, dar pot suprima apetitul și stimulează digestia.

Accelerează-ți metabolismul

Cea mai eficientă metodă de accelerare a metabolismului este practicarea exercițiilor fizice. Ar trebui să faci o oră de sport pe zi, cel puțin 5 zile pe săptămână, și să mergi minimum 8.000 de pași, dacă se poate, zilnic. Atât exercițiile cardiovasculare, cât și cele de antrenament de forță sunt importante. Ridicarea greutăților construiesc mușchii, care ajută la arderea mai multor calorii, iar exercițiile cardio, inclusiv mersul pe jos, joggingul, ciclismul, înotul și aerobicul stimulează metabolismul.

Ajută astfel  să îți eficientizezi metabolismul prin arderea caloriilor și a grăsimilor, reducând nivelul zahărului din sânge și echilibrând hormonii care promovează pierderea în greutate, cum ar fi leptina.

În cazul în care nu reușeșți să slăbeșți, indiferent de eforturile depuse, ar trebui să îți faci o programare la medicul endocrinolog pentru că e posibil să ai nevoie de o ajustare a dozei de hormoni tiroidieni. Un nutriționist, de asemenea, te poate ajută să ieși învingător în lupta cu kilogramele în plus, în ciuda afecțiunilor endocrinologice de care suferi.

Sursă foto: Arhivă