Bărbații vor și ei să le fie legitim dreptul femeilor de a se înfrumuseța. „E dreptul unui bărbat să se machieze”, susțin tot mai multe voci. Și, pentru că plaja make-up-ului masculin e în creștere, tot mai multe branduri de cosmetice lansează colecții de rujuri, mascara și fond de ten destinate „sexului tare”.
De exemplu, de o bună perioadă, cunoscuta companie cosmetică MAC promovează noile colecții de make-up cu modele bărbați. Bărbați care își colorează genele, se rujează etc. Cea mai nouă colecție de rujuri în culori cărămizii, poartă numele Velvet Teddy’s Party Crew Vault. Și e promovată cu imaginea unui macho ce se rujează.
View this post on Instagram
Primul ruj pentru bărbați vândut în România
În 2019 inclusiv pe piața din România a fost lansat primul ruj creat special pentru bărbați. Acesta este, de fapt, un lip gloss. Și nu ne sfiim să îi spunem așa, cei care îl folosesc, cu siguranță cunosc termenul. Rujul MMUK MAN este disponibil în 12 nuanțe și este rezistent la transfer. „Bărbaţii moderni încearcă toate trucurile pentru a arăta cât mai bine și au devenit mult mai deschiși să folosească produse cosmetice noi”, a declarat Alex Dalley, Președintele MMUK Group.
Cercetare științifică: se preferă bărbații care se machiază
O cercetare prezentată de Plos ONE, realizată de specialiști de prin Pennsylvania anunță că machiajul la bărbați va deveni moda viitorului apropiat. Bărbații devin mai atractivi dacă se machiază, arată cercetarea.
Pentru acest studiu s-a lucrat pe un eșantion de 20 de bărbați, care au fost fotografiați întâi nemachiați, apoi machiați subtil. Apoi au ieșit pe stradă cu pozele și au întrebat aleatoriu mai multe persoane ce părere au. Concluzia: bărbații machiați au fost mai apreciați decât în varianta nemachiată. De altfel, o serie de vedete masculine folosesc machiajul. Justin Bieber, Zac Efron și alții îl folosesc cu succes.
Branduri celebre oferă produse de machiaj bărbaților
În prezent, există o întreagă gamă de produse cosmetice dedicate bărbaților, concepută pentru a le permite să-ṣi corecteze imperfecțiunile fizice, susțin producătorii. Astfel, există produse care acoperă roṣeața, iritațiile ṣi alte imperfecțiuni, conturează și definesc părul facial, hidratează pielea, estompează semnele îmbătrânirii și evidențiază trăsăturile, precum forma feței și culoarea ochilor.
Unele din marile branduri din zona de fashion și beauty au, de asemenea, cosmeticale dedicate masculilor alfa ai secolului XXI. De exemplu, Tom Ford oferă, pe lângă săpunuri, geluri de duș și ulei de barbă, produse pentru conturat sprâncenele masculine (într-o singură nuanță), cu aplicator special. Dar și concelear pentru cei cu cearcăne. Sau autobronzant, mascara, tratament pentru ochi obosiți. Inclusiv ”strugurel” hidratant pentru buze.
Brandul Marc Jacobs, al designerului cu același nume, oferă de asemenea produse de beauty care pot fi folosite și de bărbați. Însuși designerul promovează pe social media aceste produse: Rujuri, contur de ochi, lacuri de unghii. El susține că bărbații „trebuie să fie dezinhibați dacă simt nevoia să arate mai bine”.
Retailer-ul londonez Superdrug vinde gama ”Taxi Man”, din care fac parte și două produse special destinate bărbaților: ”Guy-liner” (creion dermatograf pentru bărbați) și ”Manscara” (mascara pentru bărbați).
Sursa foto: Instagram
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook