Exercițiile fizice pe vremea rece. Cum facem sport afară iarna

Exercițiile fizice pe vremea rece. Cum facem sport afară iarna
Pe măsură ce iarna își face simțită prezența și accesul la sălile de sport și la studiourile de fitness rămâne limitat din cauza restricțiilor COVID-19, mulți oameni își mută antrenamentele în exterior, la aer proaspăt. Desigur, se poate simți pedepsitor, dar antrenamentul în timpul iernii poate fi extrem de benefic, fizic și mental.

Studiile arată că exercițiile fizice pe vremea rece pot crește metabolismul și capacitatea de a arde grăsimile organismului, iar pătrunderea în natură în orice moment al anului scade riscul de depresie și crește aportul de vitamina D pe tot parcursul anului.

O alergare de dimineață în frig este, după cum spune Linsey Corbin, triatletă cu sediul la Bend, Oregon, „construirea personajelor”. Personal, consider că împingându-mă în condiții înțepenitoare, chiar urâte, mă face să mă simt în viață – este o scuturare foarte necesară după atâtea luni de a fi îngropat în interior, când zilele se estompează și amorțeala mentală începe să pară normală.

Faceți o activitate care vă place cu adevărat – fie că este vorba de schi, ciclism sau alergare. Dacă sunteți nou la un sport, tonificați mușchii cheie din timp pentru a evita accidentarea. 

Echipamentul potrivit

Aproximativ 90% din exercițiile fizice (plăcute) în aer liber se reduc la modul corect în care te îmbraci. Alegeți țesături tehnice, care elimină transpirația. Evitați bumbacul, deoarece ține umezeala ca un burete rece. O alergare de intensitate ridicată, de exemplu, vă ridică temperatura corpului mai mult decât o excursie. Lea Davison, un ciclist olimpic din Sunderland, Vermont, care este ambasador pentru L.L.Bean, recomandă un material care este rezistent la vânt în față, dar eliberează aerul și transpirația. 

Curajoșii spun că zilele acestea sunt perfecte pentru cei care vor sa își creascș imunitatea. În doar 15 minute, susțin ei, corpul se încălzește, iar alergatorii uită de frigul de afară. Medicii sunt însă mult mai rezervați în legătură cu aceste metode.

De trei ori pe săptamană, atât iarna cât și vara, Simion Pop, un specialist în terapii complementare din Bistrita, aleargă prin pădurile din jurul orașului la bustul gol, timp de 40 de minute. Bărbatul de 48 de ani spune că cele mai grele sunt primele 15 minute.

“Frica ne-am depasit-o. Cand stii ca frigul face rau, vezi ca nu e asa cum crezi, ca facand miscare ti se pune sangele in circulatie si nu ti-e asa frig”, spune el, conform știrile protv.

Șase alimente pentru cele mai catifelate mâini. Dar alimentele nu se mănâncă!

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp