Halvaua, înger sau demon în postul Crăciunului? Iată la ce trebuie să fiți atenți

Halvaua, înger sau demon în postul Crăciunului? Iată la ce trebuie să fiți atenți
Românii sunt mari consumatori de halva în postul Crăciunului, dar puțini sunt cei care știu că acest preparat delicios poate crea și mari probleme.

Simplă, cu cacao, fistic, migdale sau arahide, o bucată de halva în postul Crăciunului e o binecuvântare pentru oricine.

Halvaua, înger sau demon în postul Crăciunului? Iată la ce trebuie să fiți atenți

Specialiștii susțin că halvaua are efecte benefice asupra sănătății, dar cu o singură condiție. Nu trebuie să depășiți mai mult de 50 de grame pe zi. Dacă veți ține cont de acest lucru, veți descoperi efectele nemaipomenite ale acestui desert, de la cele depurative, antioxidante, până la cele tonice și remineralizante.

În plus, halvaua are și are un rol important în tulburările de memorie. Dar halvaua nu se mănâncă cu pâine, așa cum fac majoritaea bunicilor noștri, pentru că atunci se poate transforma într-o adevărată bombă calorică.

Halvaua nu este indicată celor care suferă de diabet

Potrivit specialiștilor, 100 de grame de halva conţin proteine 12-14 grame, glucide 42-48 grame, lipide 36-40 grame şi până la 584 de kilocalorii la suta de grame. Aceasta, mai spun oamenii de știință poate provoca probleme plămânilor și îngreuna circulația sângelui. Nu se recomandă să fie consumată de persoanele suferinde de diabet, dar este foarte bună pentru cei care efort fizic, cea mai bună în cazul acestora fiind halvaua din miez de floarea soarelui.

„Este bine de ştiut că halvaua este un produs importat din Orient, mai exact din Istanbul. Este obţinută, în principal, din seminţe – din miezul-prăjit de floarea soarelui – zahăr, glucoză şi vanilină. (…) halvaua poate căpăta valoare terapeutică prin adăugarea de seminţe de susan, de exemplu.

“Excesul se poate transforma într-o veritabilă bombă calorică”

Consumată raţional, are efecte depurative, antioxidante, tonice şi remineralizante. De altfel, un alt atuu îl are şi în tulburările de memorie, prin conţinutul crescut de lecitină. Până la urmă, foarte importantă e provenienţa produsului şi conţinutul în seminţe de susan, dar recomandarea de bază este şi rămâne consumul limitat de halva zilnic.

Excesul se poate transforma într-o veritabilă bombă calorică. Dacă mănânci halva goală până la 30 grame pe zi, nu se depune, dar în combinaţie cu pâinea, se depune”, a declarat medicul nutriţionist Dan Merişca, din Arad, pentru Adevărul.

Recomandarile noastre