Iarna, proteinele sunt la mare căutare. Nu faceți exces, pentru că vă puteți distruge oasele

Iarna, proteinele sunt la mare căutare. Nu faceți exces, pentru că vă puteți distruge oasele
Anotimpul rece este momentul în care majoritatea românilor uită de legume și fructe și introduc în meniul zilnic cât mai multe proteine.

Proteinele sunt nelipsite iarna, pentru că vă ajută să vă păstrați imunitatea la cote maxime. Depinde însă cât de multe consumați.

Iarna, proteinele sunt la mare căutare. Nu faceți exces, pentru că vă puteți distruge oasele

Pentru cei mai mulți, nu există masă fără carne. Specialiștii vin însă cu o veste deloc plăcută: dacă faceți exces de proteine, veți avea probleme cu sănătatea. Potrivit oamenilor de știință, odată ce veți mânca doar proteine, ficatul și rinichii vor fi mult prea solicitate și veți începe să vă pierdeți energia.

Dar asta nu e tot, pentru că un exces de proteine conduce și la pierderea de calciu. Iar de aici până la apariția problemelor legate de oase nu e decât un pas. Nu uitați nici de faptul că o masă extrem de bogată în proteine, spun medicii, poate contribui și la distrugerea ADN-ului. De asemenea, veți îmbătrâni mult mai repede.

Vă puteți îngrășa

Chiar dacă sunt o mulțime de diete bazate doar pe proteine, studiile au arătat că odată ce veți renunța definitiv la carbohidrați vă puteți îngrășa. Puțini sunt cei care știu că excesul de proteine duce și la cetoză, un fenomen care favorizează respirația urât mirositoare. Cum scăpați de acest lucru neplăcut? Beți cât mai multă apă și spălați-vă pe dinți. Nu în ultimul rând, persoanele care consumă multe proteine se plâng că suferă de constipație sau, din contră, diaree.

Necesarul de proteine se calculează în funcție de vârstă, sex, greutate corporală

De asemenea, s-a demonstrat că există o legătură strânsă între dietele bogate în proteine și cancerul sau boli ale inimii. Potrivit Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentară, necesarul zilnic de proteine se calculează în funcţie de vârstă, sex, greutatea corporală şi gradul de activitate. Cele mai bune surse de proteine sunt carnea, dar și peștele, lactatele, fructele, legumele și cerealele integrale.

Sursă foto: ziarul profit