Începând cu anul 1863, metroul londonez a fost primul sistem de metrou din lume. Peste 30.000 de pasageri ai Londrei au încercat metroul în ziua deschiderii și a fost salutat de Times ca fiind „marele triumf ingineresc al zilei”.
Metroul londonez din Marea Britanie a fost deschis inițial în 1863 pentru trenurile cu locomotive. În 1890, a devenit primul sistem de metrou din lume, când trenurile electrice au început să circule pe una dintre liniile de metrou de mare adâncime. Este al treilea cel mai lung sistem de metrou din lume, cu o lungime de 402 km și 270 de stații pe cele 11 linii.
La orele de vârf sunt puse în circulație 540 de trenuri
Doar 45% din rețea este de fapt subterană, în principal în centrul orașului, iar liniile din suburbii sunt în mare parte supraterane. Rețeaua transportă aproximativ cinci milioane de pasageri pe zi, iar la orele de vârf sunt în circulație 540 de trenuri.
Având în vedere utilizarea crescută, rețeaua a suferit o serie de extinderi și modernizări de când a fost inaugurată, dar supraaglomerarea este o problemă comună în întreaga rețea. Inițial, liniile de metrou au fost deținute de diverse companii private până în 1933, când a fost introdus Consiliul de Transport al Pasagerilor din Londra. Proprietatea metroului londonez a fost apoi transferată către London Regional Transport în 1984.
Metroul din Budapesta a început să funcționeze în anul 1896s
Metroul din Budapesta, Ungaria, a devenit operațional pentru prima dată odată cu deschiderea liniei 1, în mai 1896. În 2002, linia a fost inclusă în patrimoniul mondial de către Unesco. Rețeaua cuprinde patru linii. A fost propusă o a cincea linie pentru conectarea sistemului feroviar suburban, dar construcția nu a fost încă planificată.
Liniile M1 și M2 au fost prelungite în 1973 până la lungimile lor actuale de 4,4 km și 10,3 km. Linia M3 a fost inaugurată în 1976, ceea ce a marcat începutul celor trei linii cu coduri de culoare galben pentru M1, roșu pentru M2 și albastru pentru M3.
Prima linie de metrou automatizată din Europa de Est
Sistemul dispune de prima linie de metrou automatizată din Europa de Est pe linia M4, care a fost deschisă în martie 2014. S-a estimat că linia va economisi pasagerilor 14 milioane de ore de călătorie în fiecare an, precum și reducerea traficului rutier. Deși planificarea inițială a liniei a început în anii 1970, construcția nu a început decât în 2006.
În 1927 a văzut lumina zilei și metroul din Tokyo
Metroul din Tokyo a fost inaugurat în 1927. În acest moment există 48 de intrări la cea mai mare stație de metrou din lume, care se află sub Ginza, centrul comercial și de divertisment din Tokyo. Inaugurat în 1913, metroul din Buenos Aires este cel mai vechi din America Latină și multă vreme vagoanele au fost tot din lemn.
Vagoanele din lemn au fost folosite timp de aproape 100 de ani, până când au fost eliminate la începutul anului 2013, pentru a fi înlocuite cu unități chinezești moderne.
Primul pasager al metroului de la Moscova a fost Iosif Stalin
Deși metroul din Moscova a fost inaugurat în 1935, primele planuri datează din epoca țaristă. Potrivit Pravda, Iosif Stalin a fost primul pasager, iar șoferul a trebuit să exerseze conducerea unui tren cu un manechin al lui Stalin în el timp de mai multe zile înainte de călătoria propriu-zisă.
În acest moment, metroul moscovit este renumit pentru designul grandios al stațiilor sale. Planurile de construire a sistemului de metrou din Beijing au fost discutate pentru prima dată la începutul anilor 1950, dar pregătirile au fost oprite în 1961, ca urmare a Marii Foamete. Când s-a vorbit pentru prima dată despre planul de metrou, capitala chineză avea o populație de numai trei milioane de locuitori.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook