„O mulțime de oameni au spus că Chanel a fost o casă moartă din punct de vedere fashion. Și cred că i-a plăcut provocarea de a arăta oamenilor că au greșit. Că ar fi ceva de făcut acolo”, își amintește designerul Eric Wright, mâna dreaptă a lui Lagerfeld de zeci de ani.

Cum a schimbat Karl Lagerfeld  casa de modă Chanel

Orice designer care intră într-un brand existent trebuie să decidă cum să facă față istoriei sale. Modul lui Lagerfeld de a onora patrimoniul mărcii nu a fost prin imitare, ci prin repetarea acestuia. După ce „și-a băgat nasul” în toate lucrurile Chanel, Lagerfeld a reușit o abordare a cunoașterii regulilor pentru a încălca aceste reguli în munca sa.

Proiectantul avea un vocabular larg de chanelisme cu care să se joace – inclusiv costumul de tweed, lbd, quilting, camelia, lanțuri aurii (utilizate pentru cântărirea jachetelor și pentru curele și lanțuri de genti), celebrul parfum Chanel numărul 5 etc. și a adăugat însăși imaginea Chanel. De asemenea, a creat logo-ul double-C care a devenit recunoscut peste tot, la fel cum lumea și industria modei mergeau la nivel global, ajutate de progresele în comunicare.

Karl Lagerfeld a adus lumea la Chanel, iar pe Chanel la lume

Statutul se traduce în orice limbă, iar Chanel a fost întotdeauna un brand exclusiv. Lagerfeld a reușit să scoată marca de pe piedestal, fără ca acesta să piardă din strălucire. În procesul de reinventare a Chanel, designerul s-a transformat și a devenit el însuși o icoană.

Lagerfeld a spus întotdeauna că dorește să privească înainte, nu înapoi și, după cum spune Hamish Bowles, editor la Vogue, designerul „și-a propus să schimbe lumea modei făcând din nou ceva vechi nou”. El a făcut acest lucru creând un dialog mereu actualizat între codurile casei și cultura pop. În acest fel a adus lumea la Chanel, iar pe Chanel la lume.

Cum îţi îngrijeşti mâinile pe vreme rece

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri