Practic, veștile dinspre autorități arată că se adâncește și mai mult misterul prăbușirii avionului în care a murit milionarul Dan Petrecu și familia. Anchetatorii transmit că vor trebui să refacă șirul evenimentelor luând în calcul detalii precum condițiile meteo din ziua respectivă, experiența de zbor a pilotului și analiza motorului.
Asta pentru că informații concludente din aparatul de zbor nu au la dispoziție. Cutia neagră a avionului nu a înregistrat nimic în timpul prăbușirii aparatului de zbor. Acesta e un alt detaliu care va trebui investigat. Și anume, cum a fost posibil așa ceva.
Cum s-a produs accidentul
În accidentul care s-a produs la periferia orașului Milano au murit și soția și fiul miliardarului Dan Petrescu. La manșă se afla chiar Dan Petrescu. În vârstă de 68 de ani, acesta era considerat cel mai bogat român. Avionul privat de mici dimensiuni, proprietatea miliardarului, era un Pilatus PC-12, cu un singur motor.
În aeronava de mici dimensiuni se aflau opt pasageri: omul de afaceri, familia lui şi câțiva prieteni. Nimeni nu a supravieţuit. Pe 30 septembrie, la ora 5:25 avionul a decolat de pe aeroportul Băneasa. A ajuns la Milano la ora 09:00. Duminică, la ora 13:00, aeronava a decolat de la Milano cu destinaţia Sardinia. Imediat după decolare, pilotul a decis să se întoarcă. Avionul însă a căzut peste o clădire cu două niveluri, care nu era în acel moment locuită, fiind folosită ca parcare.
Anchetatorii au puține informații
După ce au constatat că nu vor primi informații din cutia neagră, anchetatorii trebuie să analizeze din nou filmările cu prăbușirea avionului, dar și dialogul dintre pilot și turnul de control. O bucată de motor și părți din aeronavă vor fi verificate în detaliu, alături de expertizele medico legale ale rămășițelor umane. De asemenea, anchetatorii iau în calcul și condițiile meteo din ziua respectivă, scrie Click.ro. În lipsa datelor concrete, va fi stabilită „cauza cea mai probabilă” a tragediei.
Ce s-a întâmplat cu cutia neagră a avionului
Cutia neagră a avionului se pare că nu ar fi funcționat din luna aprilie, notează presa italiană. În mod normal, aceasta ar fi trebuit să înregistreze convorbirile din cabină și parametrii de zbor de dinainte de accident. Analizele făcute în laboratoarele Agenției Naționale pentru Securitate a Zborurilor din Italia, remarcă faptul că cutia nu conține nici o informație din ziua tragediei, informează stirileprotv.ro. Ultimele date din cutia neagră datează din perioada în care avionul omului de afaceri se afla la întreținere în Elveția.
„Se poate întâmpla ca datele să fie invalidate pentru că fie sunt foarte vechi, fie au existat niste defecțiuni în funcționarea echipamentelor, fie nu au fost șterse datele anterioare și s-au suprapus peste ele și este greu să separe. De ce după ce a fost la întreținere nu a mai funcționat echipamentul, asta înseamnă că cei de la întreținere ori au greșit cu ceva ori nu au făcut întreținerea calumea.
Cutia săraca ar fi spus ea tot, dar s-a întâmplat ceva de nu a mai achiziționat informație și dacă nu a achiziționat informație ne-a spus ceea ce știa ea și ce știa ea este exact informația aia veche”, a declarat Andrei Dan, fostul director al Direcției de Aviație Civilă, penru sursa citată.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook