Simona Ionescu / Redactor Șef

Marele chix pe care Harry și Meghan l-au dat în 2021. Care e gigantul media care nu mai vrea să audă de ei

Marele chix pe care Harry și Meghan l-au dat în 2021. Care e gigantul media care nu mai vrea să audă de ei
A trecut exact un an de când, la sfârșitul lunii decembrie 2020, Harry și Meghan au semnat contractul pentru primul episod din podcast-ul lor intitulat Archewell Audio. Așa cum a fost prezentat, era un proiect pilot al unui acord de colaborare cu Spotify pentru o sumă egală cu 18 milioane de lire. Cu un episod ne-am ales.

În previziunile gigantului de streaming Spotify, Ducii de Sussex ar fi trebuit să ofere  „programe care înalță și distrează publicul din întreaga lume”. Din păcate însă, că ambiția grandioasă a cuplului de a construi „o comunitate prin împărtășirea experiențelor, poveștilor și valorilor” lor a eșuat lamentabil, după numai primele 35 de minute de înregistrare.

Evaluări scăzute, interes redus, așa poate fi rezumat podcastul prințului Harry și al lui Meghan Markle. Acesta a fost un eșec, în ciuda participării unor invitați speciali precum Elton John și James Corden și în ciuda salutului surpriză al micuțului Archie.

Podcastul prințului Harry și al lui Meghan Markle s-a încheiat înainte să înceapă

Podcastul prințului Harry și al lui Meghan Markle a eșuat, practic, înainte de a începe, titrează Elle.com. E posibil că Spotify să se fi așteptat de la cuplu la idei noi pentru ași îmbunătăți imaginea și a performanța de ascultare, dar nu a fost făcută nicio mențiune de la reședința Montecito și, în total, cuplul a câștigat incredibila sumă de de 486.000 de lire pe minut pentru „munca” depusă, mai arată sursa citată.

Despre plata banilor nu s-a vorbit. Sunt mulți care cred că gigantul muzical nu a plătit toată taxa, ci doar un mic avans, rezervându-și dreptul de a se retrage din contract dacă primul episod nu a fost suficient de popular. Judecând după tăcerea radio din ultimele douăsprezece luni, s-ar părea că părțile au anulat acordul.

Rămâne eșecul unui proiect care a fost demolat de la început pentru un cuplu popular precum Ducii de Sussex, care în 2021 au câștigat primul loc pe rețelele de socializare și pe Google pentru interacțiuni și căutări web.

„Nu ar fi nedrept să credem că popularitatea lor poate să nu fie atât de mare pe cât credeau ei sau așa cum credea Spotify inițial”, a declarat avocatul media Ian Penman pentru Express, care este convins că platforma de streaming a reziliat înțelegerea cu ducii. „Cred că s-ar putea concluziona că, dacă Spotify nu a exercitat opțiunea unui episod podcast viitor, atunci poate că nu au avut popularitatea la care se așteptau Meghan și Harry sau chiar Spotify”, mai arată acesta.

Concluzia: de fapt, Harry și Meghan nu au atât de multe de spus

Pe scurt, Harry și Meghan nu ar avea atât de multe de spus sau un public atât de dornic să-i asculte, în ciuda faptului că prințul este pe cale să își publice memoriile, promițând să facă lumină asupra unor aspecte care au rămas neclare în legătură cu Familia Regală. De altfel, Harry și Meghan au semnat acorduri cu mai multe companii pentru producție de conținut audio și video.

Potrivit biografului Angela Levin, problema Ducilor de Sussex este că „vor să facă prea multe lucruri în același timp”. Pe lângă acordul cu Spotify, nepotul Reginei și consoarta sa au semnat și un contract de mai multe milioane de dolari cu Netflix și a început un parteneriat cu Ethic, un administrator de active pentru a promova investițiile financiare.

Oricare ar fi termenii înțelegerii „pentru banii care sunt dați lui Harry și Meghan, probabil compania de producție va dori ca aceștia să facă ceva mai substanțial”, a declarat expertul regal Russell Myers pentru Express. „Nu cred că îi vor oferi zeci de milioane de lire sterline lui Harry și Meghan doar pentru a crea podcasturi așa cum au făcut-o în episodul pilot”. Mai devreme sau mai târziu, giganții streaming își vor revendica conținutul pentru care au plătit.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre