Aparținătorii trebuie să știe că:
– vizita se programează de comun acord cu echipa medicală.
– programarea poate să nu fie respectată, ca interval orar, nu pentru că noi nu vrem, ci pentru că pot apărea urgențe la unul din
pacienți, ceea ce împiedică membrii echipei să poată însoțit aparținătorul,
– vizita durează maxim 15 minute,
– vizita se poate întrerupe brusc dacă apare o urgență la unul din pacienți, iar echipa trebuie să se concentreze asupra urgentei,
– intrarea în zona Roșie se face după parcurgerea triajului epidemiologic,
– aparținătorii sunt rugați să aducă cu ei cât mai puține obiecte personale, pentru că acestea pot îngreuna îmbrăcarea cu echipamentul de protecție.
– NU este permisă introducerea de obiecte personale în secția ATI
– echipamentul de protecție care trebuie utilizat este compus din halat ranforsat, masca fpp2, viziera, botoșei, mănuși, boneta, sunt asigurate de spital.
– echiparea și dezechiparea este supravegheata de personalul medical.
Vizita în ATI COVID este o provocare dureroasă pentru aparținător
Pacienții critici din ATI sunt conectați la aparate zgomotoase, alimentați artificial.
Cei intubați au extremitățile umflate (un efect al ventilație mecanice, mai puțin cunoscut de populație).
Cei ventilați non-invaziv au leziuni la nivelul feței de la masca care fixată pe față permite pătrunderea oxigenului cu presiune în plămân.
Unii au mâinele și picioarele cu zone violete (purpură sau echimoze), pentru că în COVID avem tulburări de coagulare care sunt mai frecvente la formele critice…
Și sunt doar câteva aspecte pe care vi le-am enumerat.
Vizita în ATI
COVID este o provocare dureroasă pentru aparținător.
Noi, cei din spital îi rugăm pentru orice nelămurire să ne întrebe, cu singuranță vom răspunde.
Trăim momente dificile….pacienți, aparținători, echipa medicală. Avem nevoie de mobilizarea pentru a salva vieți!