Reprezentanții de la Protecția Consumatorilor sar în ajutorul românilor. Rămâne de văzut ce vor face companiile furnizoare de energie.
ANPC ia atitudine. Vom fi avertizați când crește consumul de gaze și curent
Agenția Națională pentru Protecția Consumatorilor pune punctul pe I. Milioane de români nu au beneficiat de compensarea și plafonarea facturilor și trebuie rezolvată urgent această situație. Primul pas a fost făcut. S-a organizat un comandament online la care au fost chemați furnizorii de gaze și energie electrică, dar și comisari ANPC din toată țara. Aceștia vor verifica toate companiile furnizoare de gaze și curent.
ANPC a hotărât ca toți românii să fie informați dacă vor depăși consumul mediu de gaze și curent. Cum? Companiile furnizoare de energie trebuie să vină cu o soluție în următoarele zece zile. Sigur că în acest moment nimeni nu știe dacă vom primi un sms, email, va fi folosită alerta sau vreo aplicație. De asemenea, furnizorii mai au ceva de făcut: să simplifice facturile românilor.
Cum aflăm dacă factura e corectă
Pentru a afla dacă factura de gaze aferentă lunii decembrie este corectă, trebuie să ne uităm cu atenție la rubrica ”factură detaliată” şi vedem care este preţul unitar pe kWh. Dacă trece de 0,37 lei cu tot cu TVA, atunci putem fi convinși că furnizorul de gaze sau curent nu a aplicat plafonarea. În consecință, factura nu e corectă.
Totodată, trebuie să vedeți și dacă vă încadrați la compensare, dar pentru asta trebuie să aveți un consum mai mic de 200 de mc, plafonul stabilit pentru luna decembrie. ”Să i se recomande o raționalizare pe experiența emitenților acestui act. Bazându-ne pe un consum rațional. Aștept o propunere tehnică în următoarele 10 zile.”, a spus Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Ce spun reprezentanții Asociației Furnizorilor de Energie
La rândul lor, reprezentanții Asociației Furnizorilor de Energie susțin că această soluție e greu de implementat, pentru că în acest moment fie nu există o citire frecventă, fie nu sunt instalate contoare inteligente. Așa că furnizorii trebuie să găsească rapid o soluție pentru persoanele în vârstă sau cei care nu știu să trimită datele.
Pentru a fi evitate pe viitor orice probleme, președintele ANPC i-a rugat pe operatorii economici să aleagă două persoane de contact, care urmează să aibă permanent discuții cu reprezentanții instituției pe care o conduce. De asemenea, se caută soluții pentru a înlătura orice eroare din facturi, iar detaliile tehnice să fie astfel exprimate încât orice consumator să le înțeleagă.
Sursă foto: protv
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook