Simona Ionescu / Redactor Șef

Povestea Aminei Muaddi, românca fenomen care a cucerit cu pantofii ei Hollywoodul, Oscarurile și marile vedete

Povestea Aminei Muaddi, românca fenomen care a cucerit cu pantofii ei Hollywoodul, Oscarurile și marile vedete
Amina Muaddi a devenit un nume des pronunțat în ultima perioadă și foarte puțini din cei care plătesc 7 – 800 de euro pe o pereche de pantofi ai ei știu că aceasta este, de fapt, româncă.

Numită „fenomen al accesoriilor”, Amina Muaddi tocmai a lansat campania pentru DROP 2/22, într-o serie de imagini și filme care exprimă ADN-ul cultural bogat al brandului.

Având-o ca protagonistă pe modelul olandez Imaan Hammam de origine marocano-egipteană, și surprinse de un celebru artist vizual britanic-egiptean Dex Ternavy, imaginile transmit impresia unei femei arabe moderne care se conectează cu rădăcinile sale și le celebrează. Colecția de sandale luxuriante, încărcate de cristale, încălțăminte din satin în tonuri de bijuterii, genți de seară și bijuterii, toate sunt compensate de texturile bogate ale unui interior beduin și de străzile laterale liniștite ale orașului antic care se apropie de apusul soarelui.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada)


„A fost crucial pentru mine să lucrez cu o echipă aproape în întregime arabă”, a declarat, conform Diet Prada, Muaddi, care este de origine iordaniano-română. „Nu există nici pe departe suficientă reprezentare și nu se pun în lumina reflectoarelor oameni cu trecutul nostru. Am vrut cu adevărat să fac ceva semnificativ, o odă adusă moștenirii mele arabe și o celebrare a culturii noastre”, a continuat designerul.

Cine sunt vedetele care îi poartă pantofii

În vârstă de 34 de ani, Amina Muaddi a creat un brand de pantofi care, în nici doi ani, avea deja o vizibilitate de invidiat. Vedetele de la Hollywood s-au îndrăgostit pur și simplu de Oscar Tiye. Primul brand pe care l-a lansat a intrat rapid în atenția buy-erilor internaționali ai vedetelor, iar acestea, în frunte cu Kim Kardashian, i-au încălțat pantofii cu toc pe covorul roșu al galelor.

Zoe Saldana a fost șansa ei. Celebra actriță i-a văzut încălțările și i-au plăcut așa de mult încât a vrut obligatoriu o pereche pentru turneul ei național. Așa se face că pantofii cu toc creați de Amina Muaddi au ajuns din start pe covorul roșu.

„Mixul cultural în care am crescut a influențat mult”

Amina Muaddi are origini românești. Tânăra a locuit în Iordania o perioadă, apoi în România, iar în final, de la 16 ani, s-a stabilit în Italia, la Milano, unde a studiat moda și de unde a cunoscut succesul la nivel internațional. „Cred că mixul cultural în care am crescut a influențat mult ceea ce sunt și viziunea mea asupra lucrurilor. Cu România am o legătură foarte apropiată, pentru că am trăit acolo la o vârstă la care amintirile nu se pierd.

Brand-ul meu a fost o ocazie bună de a-mi redescoperi originile, un mod foarte personal de a mă reconecta cu trecutul și cu ceea ce sunt, de a omagia tradițiile și cultură din care provin. Am vrut să creez ceva frumos, cu care femeile din întreagă lume să se identifice, dar care să reprezinte și ceva important pentru mine.

Cât despre stabilirea mea la Milano, această a venit în mod firesc, întrucât o parte din familia mea locuiește în Italia și îmi petreceam toate vacanțele aici. Când m-am mutat aveam doar 16 ani, dar îmi doream deja să am o carieră în modă și am ales să studiez la Milano (Fashion Communication la Institutul European de Design)”, a declarat Amina Muaddi, într-un interviu mai vechi.

Zvonul primăverii: ASAP Rocky ar fi înșelat-o pe Rihana gravidă cu Amina Muaddi

Amina se poate mândri cu faptul că printre clientele sale se numără celebrități internaționale, precum Lady Gaga, Kim Kardashian, Dua Lipa, Rihanna, Kylie Jenner, Britney Spears, dar și vedete din România cum ar fi Ilinca Vandici și Cristina Ich.

De Rihanna e legat și un episod aparte, din primăvara acestui an, și care dădea ca sigură despărțirea cântăreței  de partenerul ei, ASAP Rocky, după ce l-a prins că o înșela cu Amina Muaddi, designerul de la care artista își lua pantofii. DE fapt, lucruril nu au stat chiar așa. Iar Rihanna a încălțat și încalță îmn continuare pantofii româncei.

Inclusiv ținuta ei iconică de la show-ul dior, în care a apăru aproape dezbrăcată, doar într-un neglijeu de tulle, cu burtica de gravidă la vedere, e accisorizată cu încălțăminte semnată Amina Muaddi.

Mama Aminei a fugit din Iordania, după ce a stat 5 ani „închisă în casă”

Amina Muaddi a povestit, pentru Elle.ro, că părinții ei s-au cunoscut atunci când tatăl ei, iordanian, a venit la studii în România. După ce a terminat facultatea, mama sa l-a urmat. Dar stilul de viață de acolo era foarte diferit, mama designerului a fost destul de dificil.

„Practic, și-a petrecut cinci ani închisă în casă. La un moment dat, nu a mai putut și a decis să plece, împreună cu mine. A fost ciudat, căci a pretextat că plecăm în vacanță, dar de fapt am plecat de tot. I-a fost teamă că, dacă o să-i spună tatei adevărul, nu o să ne lase să plecăm. S-a gândit destui ani la acest pas. El a așteptat-o o vreme, pentru că în felul său chiar a iubit-o, dar nu în modul în care avea mama nevoie”, a relatat Amina Muaddi într-un interviu pentru Elle.ro.

Au locuit mai întâi în București, apoi în Focșani. Apoi a plecat în Italia, unde își petrecea toate vacanțele, la sora mamei. „Cred că mama nu m-a văzut niciodată trăind în Focșani. Tot timpul îmi spunea că vrea că eu să studiez în altă parte. Și o înțeleg. Cred că o tânăra de 16 ani care trăiește într-un oraș mare e total diferită de una care trăiește într-un oraș mic.

Ești expus unor lucruri și experiențe la care eu nu aveam acces. Am plecat la Brescia, apoi m-am mutat la Milano, la facultate, și am absolvit Institutul European de Design. Știam ce vreau să fac încă de când aveam vreo nouă ani. Știam că vreau să lucrez în modă, nu aveam nici un fel de îndoială”, a mai relatat pentru aceeași sursă.

Povestea Oscar Tiye, pantofii cu interior magenta care au ajuns direct pe covorul roșu

Înainte să lanseze Oscar Tiye, Amina Muaddi a lucrat ca freelancer, a fost fashion editor și fashion assistant pentru Vogue L’Uomo și apoi a lucrat cu Michael Nash, celebrity stylist și contributing editor la ediția GQ  din SUA. Ea a relatat cum și-a lansa propriul brand de pantofi. „Cu sprijinul moral al lui Michael, fostul meu șef, care m-a susținut în a-mi urmă visul, am decis să mă întorc la Milano și să încep Oscar Tiye alături de Irina Curutz, partenera mea de business.

Logo-ul brandului este un scarabeu, un simbol sacru în lumea arabă și un talisman norocos. Când o femeie poartă Oscar Tiye, are la picioare un lucky charm care sper să îi aducă un influx pozitiv și bucurie. Ideea logo-ului a venit de la o bijuterie antică în formă de scarabeu, dăruită de faraonul Amenhotep al III-lea reginei Tiye a Egiptului Antic, de unde și numele.

Celălalt nume, Oscar, este o alegere personală, un joc de cuvinte al numelor din familia mea. Trademark-ul nostru este interiorul magenta al produselor. Este o culoare regală în lumea arabă, care simbolizează creativitatea, a relatat designerul pentru Fashion365.ro.

Amina Muaddi, un brand la care s-au abonat toate vedetele

Acum românca vinde pantofi care îi poartă numele, Amina Muaddi, și care au devenit sinonimi cu eleganța supremă. Chiar dacă pentru ultima colecție își celebrează originile arabe, Amina nu și-a vizitat niciodată tatăl sau țara în care se află acesta. E conștientă că nu ar mai putea pleca de acolo, dacă ajunge în Iordania.

„Cu tatăl meu am o relație foarte dificilă. (…) Îmi aduc aminte că atunci când primeam scrisori de la el, plângeam. Am ținut legătură din când în când și am mai vorbit, dar nu ne-am mai văzut, deși am petrecut mult timp în Orientul Mijlociu. Dar simt cultură arabă în interiorul meu și cred că influență acesteia asupra creațiilor mele e modul meu de a mă reîntoarce la rădăcini. Pentru că atunci când sunt lângă arabi, sunt și eu la fel. Nu mă simt deloc diferită de ei”, a mai povestit tânăra pentru Elle.ro.

Sursa foto: Instagram

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre