Simona Ionescu / Redactor Șef

Lordul muzicii uşoare româneşti: Aurelian Andreescu

Lordul muzicii uşoare româneşti: Aurelian Andreescu
Decât să fii micul Presley n-ar fi mai bine să fii marele Andreescu? În cadrul rubricii noastre de weekend - „Nostalgia Electrecord” povestea este despre Aurelian Andreescu ‘’omul hit’’. Orice cânta el era hit sau devenea hit. Din păcate, a murit subit, la numai 44 de ani, în 22 iulie 1986.

„Repertoriul său oferit de compozitorii noștri este greu de cuantificat: sunt sute de melodii. Din cariera solistului nu putea lipsi nici trupa teatrului de revistă Constantin Tănase unde se angajează în 1965 și cu care face turnee în toată Europa, Israel, Cuba. Nu renunță însă la aparițiile de pe scenele localurilor reprezentative din București și de pe litoral. În 1968 ocupă locul al treilea la festivalul internațional al cântecului de la Sopot- Polonia.

Nu se știe cine i-a spus într-o zi: Decât să fii micul Presley, n-ar fi mai bine să fii marele Andreescu? L-a ascultat și s-a îndreptat și spre creația  românească. Face parte din echipa care a reprezentat România în vederea cuceririi Cupei Europei, împreună cu Aura Urziceanu și Mihaela Mihai, la Knokke- Belgia. Au adus-o în țară (1971)

Au curs tone de cerneală şi s-au folosit zeci si sute de superlative pentru a-l caracteriza pe interpretul, artistul, omul Aurelian Andreescu, dar tot nu este de ajuns. De departe cel mai bun produs al artei interpretative româneşti de gen, Ale – asa cum ii spuneau prietenii – a înnobilat cu interpretarea sa unică inspirate lucrări ale multor reputaţi compozitori, transformându-le în mici bijuterii de neuitat.

În 1973 reprezintă România la Olimpiada cântecului de la Atena, apărând în deschiderea recitalului lui Johnny Hallyday.

Între timp continuă seria înregistrărilor pentru Radio și Electrecord. Numărul lor a depășit 600; multe devenite șlagăre și chiar evergreen-uri în scurtă vreme de la lansare. Numesc Oameni de Marius Țeicu și Tu ești primăvara mea de Florin Bogardo, a căror interpretare a rămas neegalată până în zilele noastre. Trei discuri Electrecord îi poartă numele, editate în 1973, 1986, 2002.

Margareta Pâslaru îl adora pe ‘’Aurică’’

„Mă număr printre colegii care au avut bucuria de a juca în aceleaşi spectacole cu Aurică; aşa îl alintau fetele. Umoru-i  caracteristic mă întâmpina seară de seară, la Grădina Boema. Era un tânăr fermecător cu o prezenţă scenică ultra modernă, îndrăzneaţă la vremea aceea. Aşteptându-mi intrarea în culise, îl admiram pentru impecabila intonaţie şi forţa vocii timbrate, completată de sensibilitatea unei exprimări ample”, povestea Margareta Pâslaru despre Aurelian Andreescu.

Nu întâmplător Florin Bogardo i-a oferit creaţia sa  „Iubirea cea mare”; simbioza artistică dintre cei doi artişti,  înfioară auzul şi astăzi. Spre deosebire de primul album, acesta vă prezintă lucrări mai rar difuzate, câteva preluări din repertoriul internaţional de vârf, pe care puţini s-ar fi încumetat  să-l cânte. De pildă „Paşii mei” şi  „Vei veni”, în interpretarea lui aparte, capătă valenţe noi dar cu nimic mai prejos de versiunea originală.

Aurelian Andreescu rămâne un etalon valoric în istoria muzicii uşoare româneşti”.

(D.I. editorialist Electrecord)

 

 

Mărturia unui bărbat însurat a ajuns virală. A povestit pe Facebook picanterii despre aventura cu o tânără. Reacția soției

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre