Simona Ionescu / Redactor Șef

Românii vor primi facturi recalculate. Cine se încadrează în plafonare sau compensare

Românii vor primi facturi recalculate. Cine se încadrează în plafonare sau compensare
Furnizorii de energie au început să recalculeze facturile. Cum puteți vedea dacă beneficia de compensare sau plafonare.

În această lună, o parte dintre români răsuflă ușurați, pentru că vor primi facturi calculate după noile reguli.

Românii vor primi facturi recalculate. Cine se încadrează în plafonare sau compensare

Se va îndrepta oare ceva în epopeea facturilor românilor? În această lună, vom primi facturi calculate după noile criterii privind plafonarea și compensarea prețurilor, care sunt aplicate de la 1 februarie 2022. Din nefericire însă, nu toți consumatorii au parte de acest ajutor de la stat.

„În factură regăsim în trei locuri informații legate de schemele de sprijin aplicate”

„Pentru partea de plafonare și compensare este important să înțelegem că nu ne vom încadra toți. Pentru compensare este important să avem un consum de până la 514KWh pe lună, iar la partea de plafonare se vor încadra acei clienți care au un preț pe KWh de 0,5 lei cu TVA și cu taxe incluse, fără abonament.

În factură regăsim în trei locuri informații legate de schemele de sprijin aplicate. Primul se regăsește pe prima pagină, la detalii fiscale, la total scheme de sprijin, unde vom regăsi suma care ne-a fost acordată”, a declarat Ioana Krekan, managerul departamentului de Activare și Facturare în cadrul Enel pentru RomâniaTV.

„Pentru compensare ne uităm la cantitatea de energie electrică”

De asemenea, specialistul a explicat și unde să ne uităm pe factură ca să vedem dacă au fost aplicate sau nu compensările „Cum ne uităm dacă au fost aplicate și cum au fost aplicate? În primul rând pentru partea de plafonare ne uităm la preț. Este necesar să vedem prețul pe care noi îl avem pe componenta de energie, la care trebuie să adăugăm celelalte tarife, tarifele de distribuție, de sistem, TVA-ul dar nu abonamentul.

Vedem că acest client are abonament dar nu intră în calcul. Dacă suma rezultată este peste 0,8 lei/ KWh, atunci clientul se încadrează la plafonare. Dacă pentru plafonare ne uităm la preț, pentru compensare ne uităm la cantitatea de energie electrică.

În cazul acestui client, cantitatea de energie electrică este de 220KWh, pentru perioada 1 februarie – 28 februarie, practic toată lumea. Această cantitate se încadrează în limita maximă impusă de autorități, 514KWh pe lună”, a mai spus Ioana Krekan.

Sursă foto: realitatea

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre