Fie că s-au îmbătat, drogat sau au fost implicate în evaziunea fiscală, celebritățile au acces interzis la promovarea bunurilor în public precum țigări sau lapte pentru bebeluși, scrie The Guardian.
Măsurile fac parte dintr-o inițiativă de aliniere a societății cu „valorile socialiste principale”.
„Celebritățile ar trebui să practice în mod conștient valorile socialiste principale în activitățile lor de promovare publicitară, iar activitățile de promovare trebuie să se conformeze moravurilor sociale și virtuților tradiționale”, arată noile reguli impuse de Beijing.
Nici companiile nu sunt ocolite de acest lucru. Și acestora li s-a interzis să angajeze celebrități din industria divertismentului care s-au îmbătat sau drogat. Măsurile merg până într-acolo încât companiile din China nu mai au voie nici să folosească imagini cu conducătorii, liderii revoluționari și eroii Partidului Comunist în reclamele lor.
„Media este indulgentă, permițând starurilor ilegale sau imorale să participe în reclame de promovare”, au transmis autoritățile chineze.
Haos în domeniul publicitar
La Beijing se consideră că domnește un haos în domeniul promovării publicitare și de multe ori sunt încălcate grav drepturile și interesele consumatorilor.
Ca să facă ordine, autoritățile au interzis anumite emisiunii de „reality” cu concurenți care își afișează talentele încă de anul trecut și a ordonat companiilor din televiziune să nu promoveze bărbații „sissy” – un termen peiorativ folosit la adresa celor care afișează caracteristici asociate cu sexul feminin.
Președintele asociației de publicitate din China, Zhang Guohua, spune că aceste reglemnetări vor contribui la o „îmbunătățire mai standardizată și mai sănătoasă” a industriei.
„Acest lucru nu înseamnă că acțiunile de promovare ale celebrităților vor fi limitate, dar toată lumea va fi mai precaută și artiștii vor fi mai responsabili și mai autodisciplinați”, a spus Zhang pentru media de stat. Acesta a adăugat că toți cei care sunt figuri publice ar trebui să fie reținuți în acțiunile lor.
Amenzi uriașe pentru celebrități
Industria de divertisment a Chinei a fost în ultimii ani în centrul unor scandaluri de proporții.
Actorul Zheng Shuang a fost amendat în 2021 cu aproape 300 de milioane de yuani (46 de milioane de dolari) pentru evaziune fiscală și i s-a interzis să participe ca invitat în programele de divertisment.
În aceeași perioadă, ambasadorul mărcii Fendi, Zhao Wei, și-a văzut numele șters de pe toate produsele promovate pe platformele principale de divertisment din motive necunoscute.
Mai multe companii sau celebrități au fost pedepsite pentru susținerea unor produse proaste sau frauduloase. Tot anul trecut, comediantul Li Dan a fost amendat cu 134.000 de dolari pentru o reclamă la lenjerie intimă pentru femei care a fost considerată jignitoare la adresa femeilor, potrivit Global Times.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook