Carmen Brumă este un exemplu excelent pentru un stil de viață sănătos. Românii o cunosc ca iubita lui Mircea Badea, dar și ca promotoare a unor programe de slăbit sănătos. Ea arată ca o adolescentă, la 42 de ani.

Sfaturi de la Carmen Brumă: ce să mânânci pentru un zâmbet frumos

Carmen Brumă arată impecabil, la 42 de ani. În plus, are un zâmbet fermecător. Pe blogul ei, oferă sfaturi pentru dinți frumoși și sănătoși.

”Am aflat recent că puțini dintre noi conștientizează faptul că dinții, gingiile, limba, interiorul obrajilor au fost și sunt indicatori importanți pentru sănătatea întregului organism. La capitolul alimentație stăm la fel de prost. Nu doar moștenirea genetică și un dentist bun sunt responsabile pentru niște dinți sănătoși ci și îngrijirea corectă și alimentația”, spune Carmen Brumă.

Carbohidrații fermentabili din mâncare ajută la creșterea și proliferarea bacteriilor și sunt prezenți în majoritatea alimentelor, cereale, fructe,dulciuri, produse lactate. Doar proteinele (carne, peste, ouă) care nu conțin carbohidrați și legumele cu mai puține glucide sunt considerate nedăunătoare pentru dinții noștri.

”Câți dintre noi își perie dinții, limba și interiorul obrajilor de cel puțin 2 ori pe zi timp de 2 minute?”, spune ”Top modela”, cum o alintă iubitul ei Mircea Badea.

Carmen Brumă: ce să mânânci pentru un zâmbet frumos

Un zâmbet frumos care dezvăluie o dantură albă și îngrijită reprezintă accesoriul perfect indiferent de vreme, vremuri sau ocazie. Însă, dacă dinții sunt ”stricați”, gura miroase, te pune într-o situație extreme de neplăcută.

Forma și consistența alimentelor sunt și ele importante atunci când vorbim despre starea danturii. Cu cât sunt mai lipicioase, mai greu de mestecat sau stau mai mult în gură, cu atât mai mult sunt șanse de a produce carii.

  • Lichidele trec rapid prin gură și nu sunt atât de periculoase. Produsele crocante, gen legume, stimulează producția de salivă, iar aderența scăzută le permite să fie eliminate rapid de pe dinți.
  • Așadar, în categoria alimentelor care au grijă de dinți intră legumele crude, în special cele care trebuie mestecate mai mult timp. Merele, morcovii, țelină, broccoli și varză sunt ideale dacă sunt mâncate în starea naturală. Toate sunt bogate în celuloză, un nutrient care funcționează ca o periuță de dinți naturală și îndepărtează resturile de mâncare și bacteriile din gură.
  • Benefică pentru sănătatea dinților este și brânza tare. Este bogată în fosfați, substanțe care ajută la neutralizarea acizilor, responsabili de erodarea smalțului dinților. Brânza tare conține calciu și vitamina D, care împreună ajută la întărirea smalțului dinților.
  • Un alt aliment care face bine dinților tăi sunt nucile. Consumate după masă, acestea stimulează activitatea fosfaților. Nucile sunt sărace în zahăr și bogate în nutrienții fortifianti, calciu și magneziu, minerale care oferă rezistență dinților.

Carmen Brumă: ce să mânânci pentru dinți albi

  • Atenție! Culoarea dinților este afectată de unele alimente sănătoase precum fructele de pădure, vinul roșu, ceaiul sau cafeaua, care duc la îngălbenirea lor. Citricele, băuturile carbogazoase, alimentele fermentate – murături, iaurturi, vinuri albe – atacă smalțul dinților pentru că sunt bogate în acid.
  • Carbohidrații simpli, precum pâinea albă sau bomboanele și alimentele procesate favorizează dezvoltarea bacteriilor și a cariilor.
  • Fructele bogate în apă (pepene, măr, piersică) sunt mai puțin dăunătoare în ceea ce privește producția de carii decât fructele uscate, foarte dulci și aderențe la smalțul dinților (stafide, prune uscate).
  • Zahărul din ciocolată este mai periculos decât cel din dropsuri pentru că rămâne lipit de dinți mai mult timp. Sursa: carmen-bruma.ro
Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp