Nu descrește vara și crește iarna, pentru că permanent suntem expuși poluării și stresului. Anotimpul cald este însă cel mai bun moment pentru ca sistemul imunitar să primească tot ce are nevoie.

Sistemul imunitar, al doilea creier al organismului. Cum îl întăriți, în perioada verii

Potrivit oamenilor de știință, vitamina D stimulează sistemul imunitar, previne depresia și scade riscul apariției cancerului. Iar cea mai bună perioadă pentru a vă place plinul cu aceasta rămâne vara, prin expunerea la soare. Aveți grijă însă că statul la soare trebuie făcut cu multă grijă, dimineața sau seara, după ora 17.00. Chiar dacă soarele e extrem de important pentru organism, nu faceți excese și folosiți întotdeauna creme de protecție.

Consumați fructe și legume din belșug

Întăriți-vă imunitatea vara, pentru a avea o sănătate de fier iarna. Ca atare, faceți o cură de fructe și legume și introduceți în alimentație cartofi dulci, ardei gras, spanac, morcovi, fasole, linite, mere, afine, papaya. Studiile au arătat că cireșele au excelente proprietăți antiinflamatorii, piersicile puternic efect imunomodular, iar caisele protejează inima.

Nu uitați nici de grăsimile sănătoase, precum cele din măsline, avocado, nuci sau semințe de floarea soarelui. De asemenea, acizii grași Omega 3 au rol antiinflamator și contribuie la reducerea riscului de afecțiuni cronice și a diabetului de tip 2.

Hidratați-vă corespunzător

Pentru a ține în frâu deshidratarea, e important să consumați cât mai multe lichide. E important să alegeți apa, dar puteți suplimenta cu ceaiuri fără zahăr sau supe. Pentru a vă bucura de o imunitate puternică, reduceți cât mai mult stresul și anxietatea. În acest sens, vă sunt de ajutor exercițiile fizice, dar și meditația, yoga și exercițiile de respirație.

Sursă foto: csid, romaniatv

 

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp