„Am început să studiez baletul la 7 ani, în cadrul Studioului de Balet al Operei Naționale București, sub îndrumarea doamnei Magdalena Rovinescu. A fost cea care mi-a descoperit talentul și a insistat să continui, prima dată promovându-mă la o grupă de vârsta mai mare decât vârsta pe care o aveam eu atunci, doar că părinții mei au considerat că e mai bine să rămân la grupa mea. Pe atunci nu credeau că baletul va fi atât de important în viața mea. Doar că eu, după un timp, am reușit să îi conving să mă lase la grupa mai mare de vârstă, care de fapt era cea mai buna grupa pe care o avea sub îndrumare doamna Magdalena Rovinescu.
Cu această grupa am realizat multe spectacole pe scenă Operei, am avut înregistrări la televiziune, am făcut turnee în Elveția, în Italia, deși aveam până în 10 ani. Tot doamna Magdalena Rovinescu a fost cea care m-a convins, pe mine și pe părinți, că ar fi bine dacă am aplică pentru Școli de Balet din străînătate, pe atunci nu prea se întâmplă acest lucru, acum a devenit foarte frecvent că elevii să aleagă să studieze in afară țării, pot spune despre mine, că am fost deschizătoare de drumuri, mai ales că am plecat să studiez baletul la Viena la vârstă de 11 ani și 4 luni”, povestește balerina.
Între timp, a absolvit Masterul Coregrafie și performanță în dans-UNATC.
„Rolul în care urmează să debutez, Albă că Zăpada, din baletul “Albă că Zăpada și cei șapte pitici”, muzică: Cornel Trăilescu, coregrafia: Francisc Valkay, scenografia: Adriana Urmuzescu este un rol foarte dificil tehnic, dar și foarte solicitant artistic. Este unul dintre cele mai complete și complexe roluri din repertoriul curent al ONB, domnul Francisc Valkay realizând o partitura vastă, în care se regăsesc multe elemente de virtuazitate tehnică, existând în cazul rolului meu două variații, care sunt neobișnuit de lungi, dar care oferă balerinei care le dansează șansă să exceleze.
Deși este un balet la care copii sunt prezenți în număr foarte mare și are multe moment pline de haz, nu aș putea spune că este un balet exclusiv pentru copii, ci și pentru adulți, pentru că așa cum spunea Conel Trăilescu, “Basmele trăiesc, nu numai pentru că celor mici le place să le asculte, ci şi pentru că celor mari le place să le povestească.”, explică Marina Gașpar.
Baletul în două acte „Albă că Zăpada” a avut premieră în 15 martie 1986, la Opera Română, libretul de Anghel Ionescu-Arbore după basmul Fraţilor Grimm, dirijor și compozitor Cornel Trăilescu.
Sursă foto: Marina Gașpar Facebook
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook