Simona Ionescu / Redactor Șef

Mircea Mihăieș a primit Premiul Național „Tudor Arghezi” pentru Opera Omnia (istorie și critică literară)

Scriitorul și criticul literar Mircea Mihăieș a fost distins, în cadrul Festivalului internațional de literatură „Tudor Arghezi”, cu premiul național omonim, pentru Opera Omnia (istorie și critică literară).

Deja de 42 de ani, Festivalul premiază personalități din domeniul istoriei și criticii literare și al poeziei. Mircea Mihăieș a devenit, totodată, cetățean de onoare al orașului Târgu Cărbunești, localitate unde se află originile lui Tudor Arghezi.

Juriul, în componență națională, a fost condus de Horia Gârbea (președintele Filialei București-Poezie a Uniunii Scriitorilor din România) și Irina Petraș (președintele Filialei din Cluj-Napoca a Uniunii Scriitorilor din România). Premiul a fost înmânat de către Nicolae Manolescu, președintele Uniunii Scriitorilor din România, care a susținut și o vibrantă laudatio, în care a subliniat valoarea remarcabilă a creației laureatului. Festivitatea de premiere a beneficiat și de un excepțional spectacol al Ansamblului artistic profesionist „Doina Gorjului”.

Mircea Mihăieș, unul dintre cei mai apreciați critici și publiciști

În vârstă de 68 de ani, Mircea Mihăieș este unul dintre cei mai apreciați critici literar, eseist și publicist. A fost vicepreședintele Institutului Cultural Român și este, de pest 30 de ani, redactorul șef al revistei Orizont, revista Uniunii Scriitorilor din România. Aceasta e publicația în care a debutat, în 1979. Prima carte i-a apărut un deceniu mai târziu.

Din 1981 a început să lucreze la Orizont. A fost corector, tehnoredactor și ulterior redactor la aceeași revistă, iar în 1990 a devenit redactor-șef. În anul 1991 a lucrat timp de mai multe luni în redacția revistei The New Republic. Din 1993 deține rubrica săptămânală Contrafort în revista România literară. De asemenea, a fost editorialist politic la România literară și la Evenimentul zilei.

Originar din Arad, Mircea Mihăieș a urmat facultatea de filologie a Universității din Timișoara, secția engleză-franceză. De altfel, a și predat la catedra de Limba și literatura engleză a Universității de Vest din Timișoara (UVT). Mircea Mihăieș este doctor în litere al Universității din București, iar la UVT predă în continuare, la cursurile doctorale.

Festivalul, care s-a încheiat recent la Târgu Jiu, a fost organizat de Consiliul Județean Gorj, Centrul pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Gorj și Primăria orașului Târgu Cărbunești, în parteneriat cu Ministerul Culturii, Uniunea Scriitorilor din România, Institutul Cultural Român.

Sursa foto: Facebook

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre