Simona Ionescu / Redactor Șef

Ce înseamnă vlogging-ul. Cel mai mare vlogger din lume are 43 de milioane de fani

Ce înseamnă vlogging-ul. Cel mai mare vlogger din lume are 43 de milioane de fani
În străinatate, vloggingul este o industrie uriaşă. Și la noi sunt vloggeri de succes care sunt urmăriți de milioane de tineri. Primul videoblog a apărut în America, în anul 2000, şi a fost o alternativă a blogului, adică textul a fost înlocuit cu imaginea.

Vloggerii sunt formatori de opinie și milioane de tineri din întreaga lume le urmăresc postările. Sunt noile vedete din spațiul online care vorbesc deschis despre ceea ce cred și simt. Transmit o stare bună, au o atitudine pozitivă, spun lucrurile într-un mod diferit, aşa cum puţini au curajul să o facă.

Ce înseamnă vlogging-ul

Într-un top al tinerilor din America, celebrități nu mai sunt cântăreți sau actori. Sunt vloggeri. Pewdiepie este cel mai mare vlogger din lume: are 43 de milioane de urmăritori.

Un vlogger este oricine se filmează constant și urcă pe youtube. Vloggerul trebuie să-și obișnuiască publicul ca în data de, la ora X, urci ceva. Vloggingul atinge subiecte pe care televiziunea clasică nu le atinge. Vorbesc despre dragoste, despre relații, despre viață, subiecte de interes pentru tineri.

Selly, Mikey Hash, ZMENTA, Levi, Gaben sau Anne-Marie sunt tineri cu viziune, vloggerii români ale căror postări strâng sute de mii de vizualizări. Chiar și copiii Andrei au vlog: David (9 ani) este urmărit de 3,3 milioane de admiratori, iar micuța Eva (5 ani) are 1,1 fani.

Când a apărut vloggul

Primul videoblog a apărut în America, în anul 2000, şi a fost o alternativă a blogului, adică textul a fost înlocuit cu imaginea.

În 5 ani s-a transformat într-o industrie. Publicul ţintă sunt adolescenţii şi tinerii. În străinătate, vloggerii de succes au în spate echipe care lucrează pentru ei. Ba mai mult, fac clipuri prin care promovează cultura generală, sunt un fel de profesori care prezintă totul mai simplu, mai atractiv.

În România, femomenul a apărut de abia în anul 2011. Majoritatea vloggerilor sunt foarte tineri şi demonstrează că succesul poate fi obţinut la orice vârstă.

Dacă în urmă cu 5 ani, tinerii se bucurau să aibă un venit suplimentar de pe urma vorbitului în faţa camerei, astăzi, un vlogger de succes poate trăi din această activitate.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre