Specialiștii din întreaga lume au ”împărțit” populația globului în ”Generații” pentru a explica schimbările din societate. Au început cu Baby Boomers, adică cei care au peste 55 de ani și care s-au născut după cel De-al Doilea Război Mondial, când a avut loc o explozie a natalității.
A urmat Generația X cei care au acum între 35 și 55 de ani, considerată cea cu cei mai mulți intelectuali. Din Generația Z fac parte cei care acum au 10 – 19 ani. Este vorba despre persoanele tinere care sunt grăbite, învață limbi străine, butonează telefonul și stau mult timp pe rețelele de socializare, dar nu sunt obedienți, nu le place să citească și nici cu sportul nu sunt prieteni.
Cine face parte din Generația Alfa
Copiii născuţi după 2010 vor schimba lumea pentru că ei consideră că tehnologia nu este o unealtă, ci o parte integrantă a existenței lor, spun specialiștii. Aceştia vor fi cei mai numeroşi, cei mai educaţi şi vor beneficia de cea mai bună situaţie financiară din toate timpurile.
Obişnuiţi cu telefoanele și cu tabletele încă de mici şi dependenți de tehnologie, aceştia vor fi în permanentă comunicare cu ceilalţi, doar printr-un click.
Cu alte cuvinte, Generaţia Alfa este sinonimă cu „nativii digitali”, cum îi numesc specialiștii. Se preconizează că, la nivel mondial, 2,5 milioane de copiii Alfa se nasc săptămânal, iar Generaţia Alfa va atinge un total de 2 miliarde de persoane până în anul 2025.
Generația Alfa, cei mai competitivi
Spre deosebire de generaţiile anterioare, copiii din Generaţia Alfa sunt mult mai competitivi. Nivelul de stres este mult mai ridicat în rândul acestei generaţii. E o presiune care se pune pe ei încă din primii ani de viaţă şi astfel nu-şi mai trăiesc copilăria. Copiii Alfa îşi pot crea de mici propriul business.
Generaţia Alfa reprezintă o provocare chiar şi pentru proprii părinţi. Asta pentru că aceşti copii, fiind mereu conectaţi la Internet şi la diverse aplicaţii, nu au timp să închege o relaţie sănătoasă cu părinţii.
Potrivit psihologilor, indivizii din generaţia Alfa vor fi tot mai autonomi. Se spune că vor schimba radical lumea în care trăim, în bine. Pe lângă faptul că se pot adapta foarte uşor la schimbări, o altă caracteristică importantă a lor este că suferă de prezenteism. Mai exact, ei nu sunt interesaţi de ce s-a întâmplat în trecut sau de ce se va întâmpla în viitor, ci pun accentul pe prezent.
Ce este Generația Z
A apărut un nou termen ”Generația Z”, după ce am fost informați că există și Generația Millennials şi X. Este vorba despre persoanelor tinere care sunt grăbite, învață limbi străine, butonează telefonul și stau mult timp pe rețelele de socializare, dar nu sunt obedienți , nu le place să citească și nici cu sportul nu sunt prieteni.
Specialiştii au determinat o „ruptură” pe piaţa muncii: între 50% şi 72% dintre „tinerii Z” vor să îşi creeze propriul start-up, potrivit mai multor sondaje. Pentru a reuşi în viaţă, ei cred mai întâi în „Internet”, înainte de diplome, şi vor să lucreze mai degrabă într-o organizaţie orizontală decât într-o ierarhie.
Ce sunt Generațiile Baby broomers, Millennials şi X
Baby boomers este generaţia celor care au peste 55 de ani – copiii născuţi după cel de-al II-lea război mondial, când a avut loc o explozie a natalităţii. Generaţia X sunt cei care au între 35 şi 55 de ani, iar Millennials (milenialii) au între 18 şi 35 de ani. Acum a apărut și Generaţia Z , cei sub 18 ani.
”Milenialii sunt copiii generaţiei baby boomers şi ai Generaţiei X şi se percep ca fiind foarte speciali. Pe de o parte, părinţii X au investit în ei foarte mult, echipându-i cu multe abilităţi: ore de limbi străine, sport, tehnologie etc, lucruri de care ei înşişi nu au beneficiat.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook