Simona Ionescu / Redactor Șef

Regina Elisabeta nu se mai satură de gin. Iată ce bea și ce poți bea și tu

Regina Elisabeta nu se mai satură de gin. Iată ce bea și ce poți bea și tu
„That's the spirit”, spun englezii și acum e cu dublu înțeles. Regina lor, Elisabeta II le-a făcut cea mai mare bucurie.

Regina Elisabeta II a Marii Britanii lansează un gin de 50 de lire sterline sticla, realizat din plante din grădinile moșiei sale de la Sandringham, inclusiv fructe de hibiscus și mirt. Se știe ca ginul se regăsește  printre băuturile preferate ale reginei, de aceea vestea nu e chiar așa o mirare. De acum însă, fanii regali pot bea același gin pe care îl preferă Majestatea Sa. Se știe că regina este o iubitoare de gin și se spune că se bucură de un „tipple” înainte de cină amestecat cu Dubonnet, scrie presa britanică.

Lotul de Sandringham Celebration Gin, care are un preț de 50 de lire sterline pentru o sticlă de 50 de cl, a fost făcut într-o distilerie din moșia din nordul Norfolk. Este a treia marcă  de gin care este comercializată de familia regală, profitând de popularitatea băuturii. Distilat local, ginul include fructe Sharon, un copac lemnos legat de abanos, cunoscut și sub numele de Persimmon chinezesc și frunziș din plantele de mirt.

E de știut că mirtul care crește pe moșia reginei nu e unul oarecare, ci a fost prins dintr-un lăstar luat din din buchetul de nuntă al prințesei Alexandra la căsătoria ei cu prințul Albert Edward, care mai târziu au devenit regele Edward al VII-lea și regina Alexandra. Dar ginul Sandringham este cel mai strâns legat de Regină, deoarece proprietatea sa de 20.000 de acri este proprietatea sa privată.

„Cadoul perfect de Crăciun”

Sticlele sunt vândute de magazinul online al proprietății cu livrare gratuită în Marea Britanie și vor fi disponibile la magazinul de cadouri Sandringham atunci când se redeschide după ridicarea restricțiilor impuse de coronavirus. Etichetarea pe sticle, marcată cu proprietatea Crown of the Royal, se mândrește cu faptul că marca Sandringham este „un gin plin de corp, cu tonuri bogate de ienupăr și un finisaj citric persistent”.

Proprietatea a promovat ginul într-un e-mail către clienții obișnuiți ai magazinului său, descriindu-l drept „cadoul perfect al acestui Crăciun”.

Primul gin regal, direct din Buckingham Palace

Ginul Buckingham Palace lansat în iulie și vândut într-o sticlă distinctă limpede și turcoaz este mai ieftin decât Sandringham, deoarece costă 40 de lire sterline pentru o sticlă de 70cl, deși transportul în Marea Britanie este de 8,50 lire sterline.

Și acesta este aromat cu o duzină de plante botanice culese manual din cele 40 de acri de grădini de la Palat, inclusiv verbina de lămâie, fructe de păducel și frunze de dud. Royal Collection Trust îl descrie pe magazinul său online drept „băutura festivă perfectă” și recomandă să fie servit cu tonic, gheață și o felie de lămâie.

Toate profiturile obținute din vânzările de gin din Palatul Buckinham se îndreaptă către Royal Collection Trust, o organizație caritabilă care întreține și afișează marea colecție de artefacte regale, de la lucrări de artă până la mobilierul păstrat în încredere de Regină pentru moștenitorii ei și pentru națiune.

Vânzările de gin ar putea aduce un impuls mult necesar organizației  care se confruntă cu dificultăți financiare pe fondul „celei mai mari provocări” din istoria sa. Royal Collection Trust caută să facă concedieri voluntare în rândul celor 650 de angajați ai săi și a contractat un împrumut de 22 de milioane de lire sterline după ce a prezis pierderi de 30 de milioane de lire sterline în anul următor din cauza închiderii site-urilor sale în timpul pandemiei de coronavirus.

Prințul Charles și-a lansat recent propriul gin Highgrove

Pe de altă parte, ginul prințului Charles inspirat de casa sa din Gloucestershire este chiar și mai ieftin, la prețul de 34,95 lire sterline pentru o sticlă de 70 cl de la magazinul online Highgrove, dar livrarea în Marea Britanie costă 7,95 lire sterline.

Ginul Highgrove, care conține 40% alcool, este fabricat cu cereale de patrimoniu organic rare, cultivate în proprietatea Charles ‘Home Farm și aromate cu verbina de lămâie, cimbru și rozmarin, culese din grădina Prințului. Se spune că Charles a acționat ca degustător șef, pe durata conceperii băuturii, prelevând personal o serie de profiluri gustative diferite, până când a fost ales cel perfect pentru ca acesta să fie realizat de Oxford Artisan Distillery.

Profiturile din vânzările sale se îndreaptă către Fondul de caritate al Prințului de Țara Galilor, care sprijină cauze în domenii precum educația, mediul, incluziunea socială și sănătatea și bunăstarea.

Fortnum & Mason, care vinde și produsul, îl descrie ca un gin cu „coloana vertebrală de ienupăr și citrice și note de vârf de verbena de lămâie, cimbru și rozmarin; deopotrivă dulce și persistent, plante complexe din plante adaugă straturi care conferă spiritului o aromă și o aromă elegante.  O creație cu adevărat regală inspirată de Royal Gardens at Highgrove”.

Charles a vândut de mult produsele din moșia sa în scopuri caritabile, inclusiv miere din stupii săi și suc de mere organic tulbure. De asemenea, a creat celebra gamă Duchy Originals, care este acum vândută prin Waitrose.

Sursa foto: Instagram

 Remedii simple pentru un zâmbet perfect strălucitor

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre