Alin Gălățescu, pe numele său din actele de identitate, creatorul de modă spune despre sine: „Trăiesc în universul modei 24 / 7. În rest mă completez cu cărțile mele – câteva mii – teatrul meu – pe care cândva îl și analizam – și, mai nou concertele lor… Între timp, puțin PR, ceva psihologie, show-uri de pregătit… absolut firesc – de secol XXI…” Puțină lume știe că se numește, de fapt, Claudiu Pavelin. Și că, în tinerețe a fondat „Tinerama”, un post de radio cu cea mai complexă grilă de programe din vremea aceea.
Alin Gălăţescu s-a remarcat prin stilul sobru. A fost mereu adeptul hainelor închise la culoare. A purtat mai ales negru, de la 17 ani, așa cum a mărturisit de multe ori. „Mă îmbrac în negru de la 17 ani. Din clasa a 12-a, mi-am lăsat părul lung. Îl aveam până la mijlocul spatelui. L-am lăsat aşa până în al doilea an de facultate. De atunci am început să mă îmbrac în negru”, a povestit, în trecut, criticul de modă.
Poți să fii la modă cu buget redus
Oricând i s-au cerut sfaturi de modă, Alin Gălățescu a avut ceva de spus. Într-un interviu a dat ponturi serioase și utile femeilor între 20 și 40 de ani. „Sunt două lucruri importante: o haină nu trebuie să fie de firmă ca să fie interesantă. Și atunci am scăpat de problema banilor. Apoi, trebuie să fii informat, ca să economisești bani. Și apoi, trebuie să cauți, tot ca să economisești bani. Să cauți în sensul să nu te duci la primul magazin și să-ti cumperi de acolo, că e mai simplu, ci să consulți mai multe locuri, până găsești cea mai bună variantă.
Sigur, e important să știi ce vrei să transmiți, pentru că poți avea multe mesaje pe lângă subiect și te poți trezi că ți-ai luat o bluză pe care n-o porți niciodată. Eu nu sunt de acord nici măcar ca oamenii care au bani să facă lucrul asta. Nu folosește nimănui că depozitezi niște haine într-o debara. Eventual vânzătorilor le folosește, că te-au prins pe tine de fraieră și au mai câștigat un ban. În momentul în care ești informată, vei vedea că, prin câteva elemente, poți arată că ești în tendințe, că te pui foarte bine în valoare.
Sezonul asta îți iei un pardesiu, te folosești foarte bine de o gama cromatică, de niște imprimeuri, niște produse anii ’60, niște piele…și atunci, încet, încet, pe de o parte, transmiți mesajul dorit, iar pe de altă parte, îți repotențezi tot ce ai tu mai bun. E simplu, iar asta nu înseamnă neapărat bani, înseamnă atenție și cunoaștere și o rafinare constantă a stilului”, a explicat stilistul într-un interviu mai vechi.
Alin Gălățescu dezvăluie secretele brandurilor H&M și Zara
Acesta crede că România are designeri buni și interesanți, „au foarte multă creativitate, sunt foarte cool, eu pe ei aș paria”. Pentru persoanele care încă nu s-au obișnuit să acceseze designerii are un pont. „(…) Magazinele mari, cum ar fi Zara, care copiază foarte mult și au cel puțin 50 % din produse bine copiate.
Mai este H&M, dar acolo e nevoie de mai multă atenție, pentru că au foarte multe produse de o extrem de proastă calitate. Însă vreo 10 – 20 % sunt produse bune, trebuie doar să știi să selectezi. Iar pentru evenimente cu adevărat importante recomand să mergi la designer. La showroom-uri”, a mai arătat creatorul în interviul acordat revistei Tango.
Sursa foto: Instagram
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook