Egiptenii antici au fost primii care au încorporat parfumul în cultura lor, urmați de vechii chinezi, hinduși, israeliți, cartaginieni, arabi, greci și romani.
Istoria parfumurilor din întreaga lume
Cele mai vechi parfumuri găsite vreodată au fost descoperite de arheologi din Cipru. Aveau mai mult de patru mii de ani. O tabletă cuneiformă din Mesopotamia, datând de mai bine de trei mii de ani, identifică o femeie pe nume Tapputi ca fiind prima producătoare de parfumuri înregistrată. Dar parfumurile se găseau și în India la acea vreme.
Cea mai veche utilizare a sticlelor de parfum este egipteană. Acestea datează în jurul anului 1000 î.Hr. Egiptenii au inventat recipientele de sticlă. Parfumurile au fost unele dintre primele produse depozitate în sticlă.
Chimiștii persani și arabi au contribuit la codificarea producției de parfum și utilizarea acestuia s-a răspândit în întreaga lume a antichității clasice. Lumea musulmană a menținut vii tradițiile parfumului în acest timp și a contribuit la declanșarea renașterii sale odată cu apariția comerțului internațional.
În secolul al XVI-lea, popularitatea parfumului a explodat în Franța, în special în rândul claselor superioare și al nobililor. Cu ajutorul „curții parfumurilor”, curtea lui Ludovic al XV-lea, totul s-a parfumat. De la mobilier, mănuși și alte articole de îmbrăcăminte. Invenția apei de colonie din secolul al XVIII-lea a ajutat industria parfumurilor să crească în continuare.
Utilizări ale parfumului
Una dintre cele mai vechi utilizări ale parfumului provine din arderea tămâiei și a plantelor aromate pentru slujbele religioase, adesea gingiile aromate, tămâia și smirna adunate din copaci. Nu a durat mult, însă, ca oamenii să descopere potențialul romantic al parfumului. A fost folosit atât pentru seducție, cât și ca pregătire pentru a face dragoste.
Odată cu sosirea apei de colonie, Franța din secolul al XVIII-lea a început să folosească parfumul pentru o gamă largă de scopuri. L-au folosit în apa de baie, în cataplasme și clisme și l-au consumat în vin sau stropit pe o bucată de zahăr.
Deși producătorii de parfumuri de nișă rămân să se ocupe de cei foarte bogați, parfumurile se bucură astăzi de o utilizare pe scară largă – și nu doar în rândul femeilor.
Cu toate acestea, vânzarea de parfumuri nu mai este doar competența producătorilor de parfumuri. În secolul al XX-lea, designerii de îmbrăcăminte au început să-și comercializeze propriile linii de parfumuri. Aproape orice celebritate cu un stil de viață interesant poate avea un parfum cu numele lor.
Cel mai nou studiu: consumați prăjeli, riscați boli de inimă
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook