Vedetele își pot controla imaginea în online? Rachel Bilson a spus că a distribuit imaginea făcută într-o excursie școlară, în semn de susținere pentru prietenul ei, Malek, chiar înainte ca acesta să câștige Oscarul pentru rolul său Freddie Mercury în „Bohemian Rhapsody”, din 2018.
A primit un mesaj prin care i se solicita ștergerea imaginii
Bilson a crezut că gestul va fi apreciat, dar, Malek nu a reacționat așa cum anticipase ea. O săptămână mai târziu, Bilson a primit un mesaj direct, prin care i se solicita ștergerea imaginii.
Ea a spus că a fost „supărată” din cauza modului în care acel moment le-a afectat relația.
„I-am scris un mesaj foarte frumos, de genul: Îmi pare foarte rău. Du-te la Oscar, te descurci uimitor. Și nu am mai auzit nimic de el înapoi. Sunt un mare fan al faptului că nu te iei în serios, mai ales la acel nivel de faimă și talent. Dar uite că vrea să fie super-respectat, e treaba lui, așa că l-am respectat”, a povestit actrița.
„Această întâmplare evidențiază delicatețea de a posta fotografii vechi pe rețelele sociale fără permisiune, în special cele care contracareză identitățile noastre actuale”, spune Brett Cullen, șeful rețelelor sociale de la Hatch PR.
„Păstrarea controlului este crucial pentru vedete”
Vedetele își pot controla imaginea în online? Brett Cullen spune că, deși fotografiile retrocedate au fost mult timp populare pe rețelele de socializare, de la funcția de amintiri a Facebook până la hashtagul #ThrowbackThursday, este important să ne amintim că „nu suntem toți confortabili să privim înapoi”.
Deci, este întotdeauna înțelept să obținem consimțământul persoanelor cu care avem de gând să postăm fotografii.
„Păstrarea controlului asupra acelei imagini este, prin urmare, crucială pentru vedete”, spune Brett Cullen.
Dar, așa cum a devenit mai important, este tot mai complicat în epoca internetului și a rețelelor sociale. Iată alte exemple notabile de celebrități care au luptat pentru a-și menține controlul asupra imaginii lor.
Controversa Super Bowl a lui Beyonce (2013)
Succesul performanței de la Super Bowl din 2013 a lui Beyonce a fost, de asemenea, afectat de controverse online.
La scurt timp după terminarea spectacolului, echipa cântăreței a devenit nemulțumită de unele dintre fotografiile care circulau și publicistul ei a încercat să limiteze răspândirea lor.
„Există câteva fotografii nepotrivite pe conturile acestea, motiv pentru care vă cerem să le ștergeți, cu respect”, se arăta într-un e-mail către un site de știri.
Solicitarea a fost respinsă. Site-ul web nu numai că a refuzat cererea, ci a publicat discuția respectivă într-un articol intitulat „Fotografiile nepotrivite pe care publicistul lui Beyoncé nu vrea să vezi”.
Când ești persoană publică e greu să controlezi aceste imagini, care te-au ajutat să devii persoană publică.
Dan Negru vrea să ne bucurăm că mai avem legende printre noi
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook