Oamenii de știință și autoritățile spun că aceste iceberguri vor afecta transportul maritim și animalele sălbatice din ape. Cercetătorii urmăresc în prezent două iceberguri mari, unul numit A81 – de mărimea Londrei – și unul numit A76a, care este chiar mai mare. De mărimea regiunii Cornwall, acesta din urmă a fost comparat cu o masă de călcat datorită formei sale.
Lung și subțire, acest iceberg măsoară peste 3.000 de kilometri pătrați, iar o echipă de cercetători l-a urmărit la bordul navei regale de cercetare Discovery. Inspectându-l în timp ce se deplasa din Marea Weddell din Antarctica în Atlanticul de Sud, un oceanograf biolog își amintește că a fost nevoie de „24 de ore” pentru a-l traversa în drumul lor spre casă.
„A fost direct în calea noastră când am navigat spre casă, așa că am avut nevoie de 24 de ore pentru a-l ocoli, a declarat profesorul Geraint Tarling pentru BBC News. Ne-am apropiat destul de mult în unele locuri și am avut o priveliște foarte bună. Am colectat apă din jurul icebergului cu ajutorul unor țevi speciale necontaminate aflate sub navă, așa că avem o mulțime de mostre de studiat”.
Icebergul pune în pericol activitățile de transport și comerciale, dar mai ales viața animalelor
Desprins din platforma de gheață Filchner-Ronne în mai 2021, după ce a pornit mai la sud de poziția sa actuală, icebergul A76a se îndreaptă acum spre nord, purtat de curenți și vânturi spre Insulele Falklands și Georgia de Sud. Una din îngrijorări este că ar putea rămâne blocat în apele puțin adânci ale platoului continental.
Este la fel de posibil ca acesta să rămână blocat între insulițele din apropiere, cunoscute sub numele de Shag Rocks. Ideea este c ă oricare dintre aceste scenarii ar putea provoca pagube atât pentru fauna locală, cât și pentru oameni.
Patrula Internațională de Gheață în acțiune
Știați că există Patrula Internațională de Gheață? Aceasta a fost înființată în 1914, în urma pierderii navei RMS Titanic, în aprilie 1912. Ea are sarcina de a urmări icebergurile. Rapoartele sunt transmise de două ori pe zi navelor, iar locația icebergurilor este înregistrată în mod continuu pe computer. Asta deoarece unele iceberguri care cad, se pot rostogoli și, forma lor uniformizându-se, nu mai sunt vizibile pentru ambarcațiuni.
Sursa foto: Pixabay
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook