Cartea lui Klaus Iohannis, mai ieftină decât hârtia igienică
Cartea lui Klaus Iohannis a ajuns mai ieftină decât hârtia igienică și este cu atât mai dezastruos cu cât vorbim despre volumul care s-a epuizat în timp record, într-un prim tiraj de 4.000 de exemplare, la lansarea sa de la Târgul Gaudeamus International Book Fair (noiembrie 2014). Atunci existau semnalele unei adevărate cărți-fenomen. După numai câteva săptămâni de la lansare, volumul fusese vândut în aproximativ 100.000 de exemplare în România. În unele surse se menţionează că vânzările totale ar fi atins cifre și mai mari – până la 130.000 de exemplare.
Și lucrurile nu s-au oprit aici. Volumul autobiografic al președintelui României a fost tradus în cel puțin alte trei limbi: maghiară, bulgară și chineză. Și către aceste piețe a mers în tiraje considerabile. Conform surselor existente, numai tirajul pentru piața chineză a însumat 3.000 de exemplare.
„Pas cu pas” a fost scrisă de Klaus Iohannis și publicată în 2014, cu puțin timp înainte ca acesta să devină președinte al României. Volumul este de natură autobiografică și prezintă parcursul său personal și profesional pe parcursul a 176 de pagini.
Cartea este structurată în capitole scurte, în care autorul trece „pas cu pas” prin etapele esențiale ale vieții sale. Iohannis vorbește despre familia sa de sași transilvăneni, despre copilăria în Sibiu și despre valorile cu care a crescut: disciplina, modestia și respectul pentru comunitate.

O parte importantă a cărții este dedicată anilor în care a fost profesor de fizică și inspector școlar, relatând modul în care experiența didactică i-a format stilul calm și orientat spre soluții. O altă secțiune este dedicată perioadei în care a fost primar al Sibiului.
Secțiunile cele mai ample explică felul în care a intrat în politică, ce provocări a întâmpinat la început, cum a transformat Sibiul într-un oraș modern, colaborarea cu comunitatea germană și cu investitori străini, precum și organizarea evenimentului „Sibiu – Capitală Culturală Europeană 2007”.
Nu în ultimul rând, fostul președinte al României detaliază „viziunea” sa despre administrație și politică, expunându-și filosofia de „lider”: administrație eficientă, fără scandal, decizii bazate pe fapte, importanța seriozității și predictibilității în politică. Pe scurt, lucruri care, după cei 10 ani de mandat, s-au dovedit a fi doar un narativ.
Cartea nu conține dezvăluiri spectaculoase, iar titlul „Pas cu pas” reflectă ideea că succesul nu vine prin gesturi grandioase, ci prin pași mici, consecvenți, orientați spre rezultate.
La 11 ani distanță de la lansarea cu surle și trâmbițe a volumului, acesta a ajuns mai ieftin decât hârtia igienică. Cel mai mic preț l-am găsit pe Târgul Cărții, cel mai mare anticariat online din România. În urma cererii foarte slabe, volumul se vinde cu un discount uluitor: costă 4,99 lei (preț redus de la 14,54 lei).
Cartea se vinde și pe Elefant.ro cu 10 lei, iar alte câteva librării (sau magazine online, precum eMAG) o comercializează cu sume în jurul valorii de 15 lei.
Conform informațiilor publice, Klaus Iohannis a obținut, conform declarațiilor de avere, 82.844 lei în 2015 din drepturile de autor pentru cărțile „Pas cu pas” și „Primul pas”. După sccesul răsunător înregistrat pe primul volum, l-a scris pe al doilea, lansat în 2015. Patru ani mai târziu, și-a mai pus semnătura pe o carte – „ EU.RO – un dialog deschis despre Europa”. În total, din toate volumele publicate, veniturile sale din activitatea de autor se ridică la aproximativ 185.517 lei. Aceste sume provin în principal din perioada imediat următoare lansării cărților, când vânzările au fost cele mai ridicate.
Foto: Arhivă
Vrei să critici sau să lauzi ceva? Atunci nu ezita să ne scrii în Comentarii! Exprimă opinia într-un limbaj civilizat!
Face parte din echipa Rețete și vedete încă de la lansarea publicației, în 2020, aducând cu ea o experiență de peste 20 de ani în presa scrisă, la Evenimentul Zilei, dar și în agenții de presă internaționale (Agence France Presse și Associated Press) și radio (Radio 21). De asemenea, activează cu succes și în domeniul relațiilor publice, îmbrățișând proiecte de PR cultural și de business. Este, de mulți ani, PR-ul Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Timișoara și co-fondator la o publicație unică în peisajul media național, dedicată celor mici și părinților lor, Știri pentru copii.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook