Motivul este că doar mai puțin de 5% din afacerile românești aveau, la momentul declanșării pandemiei, deschidere reală online. În timp ce țări precum SUA, Marea Britanie, Canada și Australia generează împreuna aproximativ 80% din totalul tranzacțiilor online, în România doar 3 – 5% dintre afaceri au deschidere în acest sens, se arată în studiul realizat pentru Business Directory LTD.
Cercetarea a radiografiat aplecarea spre online a românilor, intervievând peste 800 de producători locali români din principalele patru orașe ale țării – București, Timisoara, Cluj-Napoca si Iași, în intervalul martie – mai 2020. Același studiu sugerează o creștere cu până la 300% a aplicațiilor folosite pentru convorbirile online cu familia. De asemenea, educația online – cu toate că a fost adoptată – rămâne încă extrem de ineficientă din lipsa pregătirii și a accesului la Internet.
Ce trebuie să facă antreprenorii români
Cum poate mediul online să salveze locuri de muncă și să contribuie la stabilizarea unei economii în prag de colaps? Studiul arată că peste 90% dintre cei intervievați sunt în proces sau urmează să adopte măsuri care să le faciliteze posibilitatea de a-și oferi serviciile online. Companiile care lucrează cu o formă sau alta de tehnologie integrativă au trebuit să acționeze mai repede, potrivit lui Robert Gomboș, consultant digital la Business Directory LTD.
”Această criză teribilă acționează ca un accelerator pentru a ajuta oamenii să nu-și imagineze un viitor, ci să se confrunte cu un viitor pe care nu și-l închipuiau abia acum șase luni. Marile companii cumpără firmele mai mici, cele care au rămas pe linia de plutire, însă acest lucru nu duce decât la o concentrare a puterii economice și decizionale în jurul unor companii foarte mari, ceea ce are posibilitatea să creeze un dezechilibru fără precedent în lume”, a declarat Robert Gomboș.
România nefiind obișnuită să tranzacționeze online din lipsa uneltelor care să faciliteze aceste lucruri, nu are decât de suferit, susține Gomboș. Recomandarea sa este ca micii întreprinzători să adopte soluții simple care să le faciliteze vânzarea produselor pe platforme digitale proprii, și nu prin alte platforme care percep comisioane de până la 30%.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook